Do najbardziej rozpowszechnionych należą instalacje centralnego smarowania GIRLING BIJUR, VOGEL, CLAYTON-DEWANDRE, TECALEMIT oraz LINCOLN różniące sie głównie między sobą systemem napędu i rozwiązaniem konstrukcyjnym pompy oleju oraz sposobem powiązania jej z układem przewodów doprowadzających olej do punktów smarowania. System GIRLING BI JUR, stosunkowo najprostszy, polega na zastosowaniu cieplnej pompy tłoczącej, która podczas ostygania zasysa olej ze zbiornika i wskutek ogrzewania wytłacza olej pod ciśnieniem jednocześnie do wszystkich punktów smarowania. System VOGEL (znany we Francji jako MONOCOUP, a w Anglii jako ENOTS) opiera się na zastosowaniu pompy tłokowej ciągłego działania, która tłoczy olej do specjalnych rozdzielaczy. Olej tłoczony przez pompę gromadzi się w rozdzielaczach sprężając powietrze w małych komorach (Po jednej na każdy punkt smarowania). Połączone działanie zaworów i powietrza rozprężającego się w komorach powoduje okresowo dopływanie oleju do poszczególnych punktów smarowania. Instalacje tego typu stosowane są m. in. w samochodach produkowanych przez zakłady DAIMLER-BENZ, FRAZER NASH i BRISTOL System CLAYTON-DEWANDRE wyróżnia Się zastosowaniem pompy nurnikowej o cylindrze obrotowym. Podczas obracania się cylindra związane z nim ramie rozdzielacza umożliwia odpływ oleju pod ciśnieniem kolejno do poszczególnych przewodów prowadzących od obudowy pompy do punktów smarowania. System TECALEMIT (pod nazwą handlową SYNDROMIC) cechuje się zastosowaniem wielosekcyjnej pompy oleju o napędzie mechanicznym przez przekładnie zwalniającą o dużym przełożeniu. Poszczególne sekcje tłouace, wbudowane promieniowo i napędzane kolejno przez tarcze z krzywką, tłoczą olej do punktów smarowania (każda sekcja do jednego miejsca smarowania. System LINCOLN wyróżnia się zastosowaniem pompy oleju, spełniającej jednocześnie zadania rozdzielacza. Należy podkreślić, że wszystkie instalacje centralnego smarowania z reguły doprowadzają olej do punktów smarowania, pomimo iż w razie indywidualnego smarowania miejsca te na ogół smarowane są smarem stałym. [przypisy: wzorcowanie termometrow, Warsztat samochodowy kraków, podesty ruchome ]