Social media to siła napędowa Internetu ostatnich kilku lat. Czy jest możliwe żeby poprzez reklamę na portalach społecznościowych osiągnąć sukces marketingowy? Ostatnie badania wykazały, że zdecydowanie tak. Na rynku amerykańskim, osoby, które szukały samochodu używały do tego właśnie portali społecznościowych znacznie częściej niż kiedykolwiek w historii. Grupa badająca social media w Polsce informuje, że naszym kraju te nośniki informacji zaczynają odgrywać coraz większą rolę, jeśli chodzi o rynek motoryzacyjny. Najpopularniejsze w Polsce portale stają się niekwestionowanym źródłem opinii konsumentów oraz informacji o samochodach. Są one także potężnym i dającym nieograniczone możliwości narzędziem w ręku marketingowców. Osoby zajmujące się rozreklamowaniem samochodu dzięki odpowiedniemu targetowaniu są w stanie zdobyć unikalną wiedzę w temacie upodobań i pasji potencjalnych klientów. Umiejętność wykorzystania tych informacji przez potężne koncerny samochodowe pozwala za pomocą jednego medium dotrzeć do szerokiego kręgu klientów, do których dopasowana jest nie tylko marka, ale nawet model danego auta. Ciekawym jest fakt, że poprzez portal społecznościowe koncerny mogą dotrzeć zarówno do klienta masowego (kupującego auta masowej produkcji, za przeciętne rynkowe ceny) jak i klienta luksusowego, gdyż social media przyciągają każdego. Współczesny kryzys rynku motoryzacyjny zmusza do poszukiwań ciekawszych, bardziej wyszukanych sposobów dotarcia do nowych klientów. Aplikacje mobilne potwierdzają fakt łatwości dotarcia do konsumentów. Z badań wynika, że blisko 43% konsumentów poszukiwało dealera samochodów na portalu społecznosoćiowym, a aż 67% poszukiwało go za pomocą urządzeń mobilnych. Co więcej psychologiczne badania ankietowanych ujawniły, że aż 60% społeczeństwa ufa opiniom wyrażonym przez swoich znajomych i kieruje się nią dużo bardziej niż innymi informacjami znalezionymi w sieci. Ankietowani równocześnie podkreślili, że Internet odgrywa coraz większą rolę podczas kupna samochodu. Większość kupujących około 80% przyznaje, że przeglądanie stron www jest im pomocne. Co ważne, 81% osób kupujących samochody i używających do tego stron motoryzacyjnych, przy decyzji o kupnie korzysta z rankingów znajdujących się owych stronach. Badania ukazują jak ważne jest dotarcie do klienta w sieci. [patrz też: pokrowce samochodowe, warsztat samochodowy, przyczepy samochodowe ]