Koszty budowy serpentyn ze względu na trudne warunki są poważne. Koszty te wzrastają również i dlatego, że zazwyczaj wykonanie serpentyn wymaga stosowania kosztownych budowli oporowych (mury) i kosztownych zabezpieczeń skarp. Stosowanie murów podporowych umożliwia zmniejszenie ilości robót ziemnych, w niektórych natomiast przypadkach w ogóle decyduje o możliwości zastosowania rozwiązania serpentynowego. Ze względu na stosowanie łuków o małych promieniach i utrudnione warunki ruchu przez serpentyny, zaleca się w tych przypadkach stosowanie krzywych przejściowych, chociaż powoduje to zwiększenie ilości robót wskutek zwiększenia szerokości samej serpentyny (przesuwają się wierzchołki krzywych pomocniczych). Jako przypadek krańcowy można dopuścić takie długości krzywych przejściowych, że łuk pomocniczy nawet całkiem znika. Projektowanie serpentyn wymaga uprzedniego sporządzenia dokładnego planu warstwicowego, potrzebne są również przekroje g eologiczne zbocza górskiego (usuwiska) oraz dokładne dane hydrogeologiczne. Warunki techniczne projektowania serpentyn w ZSRR dopuszczają stosowanie na serpentynach szybkości podstawowych 30, 25 i 20 km/godz, przy czym dwie ostatnie szybkości są stosowane tylko w bardzo niekorzystnych warunkach. [podobne: bmw warszawa otomoto, tabor samochodowy, klimatyzacja samochodowa części ]