Mechanizm zapobiega wprawdzie zatrzymywania się jednego kół pędnych samochodu w razie poślizgu drugiego kola pędnego danego mostu napędowego, lecz cechuje się istotnymi wadami jak: niska sprawność mechaniczna, intensywne zużycie części oraz trudności technologiczne wykonania odpowiedniego zarysu krzywek. Krzywkowy mechanizm różnicowy osiowy różni się od krzywkowego mechanizmu promieniowego jedynie układem konstrukcyjnym, dzięki któremu kamienie ślizgając się pomiędzy krzywkowymi bieżniami tarcz związanych z półosiami wykonują ruchy poosiowe, co nie wpływa na zasade działania. Slimakowy mechanizm różnicowy. Slimak napędzający przekładni głównej zazębia się ze ślimacznicą związaną ze środkową częścią obudowy mechanizmu różnicowego. W (budowie tej osadz0ne sa ośki t wokół których obracać się mogą ślimacznice, zazębione z z satelitami-ślimakami, które z kolei zazębiają sie z kiblami koronowymi również w postaci ślimacznic. W ten sposób oba koła pędne mostu napędowego sprzężone są ze soba za pomocą układu współpracujących przekładni ślimakowych. Jak długo oba koła pędne mostu napędowego obracają się z jednakowymi prędkościami obrotowymi, tak długo ślimaki i ślimacznice mechanizmu różnicowego nie przekręcają się wokół swych osiek i spełniają jedynie:zadania elementów które łącza obudowę mechanizmu różnicowego jedną całość z półosiami. Jeżeli jedno z kół pędnych mostu napędowego zaczyna się obracać wolniej niż drugie, ślimaki i ślimacznice mechanizmu różnicowego są przymusowo przekręcane wokół swych osiek i mechanizm wskutek oporów tarcia (tym większych, szybciej obracają się ślimaki) usiłuje zwolnić obracanie się kola pędnego wirującego coraz szybciej i jednocześnie przyspieszyć:obracanie się kola pędnego Wirującego coraz wolniej. Algebraiczna suma predkosci jazdy. [przypisy: szyby samochodowe, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]