Mechanizm zapobiega wprawdzie zatrzymywania się jednego kół pędnych samochodu w razie poślizgu drugiego kola pędnego danego mostu napędowego, lecz cechuje się istotnymi wadami jak: niska sprawność mechaniczna, intensywne zużycie części oraz trudności technologiczne wykonania odpowiedniego zarysu krzywek. Krzywkowy mechanizm różnicowy osiowy różni się od krzywkowego mechanizmu promieniowego jedynie układem konstrukcyjnym, dzięki któremu kamienie ślizgając się pomiędzy krzywkowymi bieżniami tarcz związanych z półosiami wykonują ruchy poosiowe, co nie wpływa na zasade dział...
W układzie niezależnego zawieszenia kół tylnego mostu napędowego samochodu stosuje się zwykle półosie napędowe jednoprzegubowe lub dwuprzegubowe, zwykle w postaci wałków napędowych. Swego rodzaju wyjątkiem jest łamany tylny most napędowy samochodu TATRA 1 11, w którym dzięki specjalnej konstrukcji wahliwie osadzone półosie nie mają w ogóle przegubów Natomiast w przednich mostach napędowych, ze względu na konieczność zapewnienia swobody skręcania w bok kół kierowanych, stosuje sle zwykle półosie dwuprzegubowe, przy czym od strony kół wbudowuje sie z reguły przeguby homok...
Platforma podnosząca — „rynna” jest wyposażona w dwie pochylnie prowadzące, wmontowane w podłogę i obudowane blachą. Przy wejściu do rozszerzonej części pochylni, tj. koryta, znajdują się rolki pionowe, które chronią ścianki pochylni przed zniszczeniem. Szyny przed wywróceniem są zabezpieczone rolkami pionowymi i rolkami poziomymi. Podłoga „rynny” jest ochraniana przez rolki. Zasadniczym wyposażeniem platform nośnych są komplety rolek, przytwierdzone w odstępach co 5 m do podłogi wszystkich wagonów. Rolki są ślizgowo osadzone na rurze stalowej, na której r...