PIC-512

pasazer pojazdu odczuje jako gwaltowne uderzenie w kierunku poprzecznym do ruchu

Dostatecznie dużo czasu wymaga się dla stopniowego, łagodnego obrotu kierownicy o pewien kąt dostatecznie duża odległość pozwala na stopniowe wzrastanie krzywizny, po której porusza się pojazd, aż zostanie osiągnięta krzywizna łuku o danym promieniu R. Gdyby te warunki nie zostały spełnione, powstanie siły odśrodkowej pasażer pojazdu odczuje jako gwałtowne uderzenie w kierunku poprzecznym do ruchu w momencie wjazdu na łuk. Na długości krzywej przejściowej odbywa się łagodna zmiana krzywizny od O na odcinku prostym trasy do w punkcie styczności krzywej przejściowej do łuku R o promieniu R. Rozważania takie pozw...

Więcej »

Graniczny kat poprzecznej pochyłości

Granicznym położeniem równowagi poprzecznej ciągnika jest położenie, w którym pionowa przeprowadzona przez środek ciężkości przechodzi przez dolną boczna krawędź gąsienicy. Jeżeli przednia podpora kadłuba ciągnika jest przegubowa, to jego poprzeczne pochylenie wywoluje dodatkowe przesunięcie środka ciężkości ciągnika o odległość e, uwzględnioną w przytoczonych wzorach. Podczas zakręcania ciągnika siła odśrodkowa Pc zmniejsza dopuszczalne pochylenie boczne, z którym ciągnik może jeszcze pracować. Krytyczny kat poprzecznego pochylenia jest to największy kąt poprzecznego pochylenia, przy którym...

Więcej »

WARUNKI WIDOCZNOSCI POZIOMEJ

WARUNKI WIDOCZNOŚCI POZIOMEJ . Zachowanie odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu szybkich pojazdów wymaga od trasy drogowej dobrej widoczności poziomej. Jest to ważne zwłaszcza dla łuków poziomych, skrzyżowań drogowych, skrzyżowań dróg z kolejami oraz dla przejazdów przez miasta i osiedla. Widoczność powinna być ustalana w celu zapewnienia kierowcy pojazdu samochodowego możliwości zauważenia przeszkody na odległość pozwalającą na zahamowanie pojazdu. Przy tym za przeszkodę należy uważać uszkodzenie nawierzchni drogi (tj. wysokość przeszkody = O). Warunki widoczności poziomej dla łuku. Przyjm...

Więcej »

Pomimo prawidlowego stanu narzadu krazenia, uderzenie koniuszkowe moze byc oslabione, zaleznie od zmiany budowy klatki piersiowej

Ciśnieniomierz zegarowy działa w podobny sposób jak zwykły manometr z rurką Bourdona. Podczas dociskania końcówki łącznika ciśnieniomierza do wentyla otwiera się zaworek i z ogumienia przez przewód powietrze napływa do zakrzywionej rurki. Pod wpływem naporu powietrza rurka cześciowo prostuje się i przez przekładnię zębatą wychyla wskazówkę, która na wycechowanej tarczy wskazuje wysokość ciśnienia w ogumieniu. Teoria mechanizmu gąsienicowego. Prosty jezdny mechanizm gąsienicowy składa sie z koła napędowego, kola prowadzącego, dwóch kół nośnych oraz gąsienicy. Ruch gąsienicy rozpatruje sie przy ...

Więcej »
http://www.kisleonardo.pl 751#poltor , #mazda salon , #nissan patrol super safari , #lsi otomoto , #znaki drogowe dla dzieci , #opona 205 55r16 , #i8 roadster , #gs f lexus , #e golf otomoto , #otomoto mitsubishi pajero ,