Sikora i Filla nie zwalniają tempa!

WARUNKI WIDOCZNOSCI POZIOMEJ

WARUNKI WIDOCZNOŚCI POZIOMEJ . Zachowanie odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu szybkich pojazdów wymaga od trasy drogowej dobrej widoczności poziomej. Jest to ważne zwłaszcza dla łuków poziomych, skrzyżowań drogowych, skrzyżowań dróg z kolejami oraz dla przejazdów przez miasta i osiedla. Widoczność powinna być ustalana w celu zapewnienia kierowcy pojazdu samochodowego możliwości zauważenia przeszkody na odległość pozwalającą na zahamowanie pojazdu. Przy tym za przeszkodę należy uważać uszkodzenie nawierzchni drogi (tj. wysokość przeszkody = O). Warunki widoczności poziom...

Więcej »

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże zapotrzebowanie miejsca oraz trudności w zapewnianiu prawidłowego ułożyskowania kół zębatych. Walcowa zwolnica wewnętrzna jest to przekładnia zębata złożona z dwóch kół walcowych — małego, napędzającego...

Więcej »

Pióra wycieraczki moga byc zawieszone

Pióra wycieraczki mogą być zawieszone w górnej lub w dolnej części szyby (rys. 79-12). Ze względu na dokładność oczyszczania umieszczenie wycieraków u dołu jest korzystniejsze, ponieważ zbierane krople wody znajdują się pod wycierakiem i nie rozpływają się z powrotem po oczyszczonej już powierzchni szyby, jak ma to miejsce w przypadku wycieraczki umieszczonej u góry szyby, jeżeli woda nie nadąża ze spływaniem po wycieraku. Dlatego też wycieraczka wbudowana u góry szyby cechuje sie na ogól małymi wychyleniami pióra (kąt pomiędzy skrajnymi położeniami pióra nie przekracza 120. . .1250).

Więcej »

Wyniki długoterminowe u bezobjawowych mężczyzn z indukowanymi wysiłkiem przedwczesnymi depolaryzacjami komorowymi ad 5

Przy promieniach łuków poziomych większych niż podane w tablicy (dla odpowiednich szybkości podstawowych) krzywe przejściowe nie są potrzebne, gdyż kierowca wozu może do zakreślania krzywej przejściowej wykorzystać dostatecznie szeroką jezdnię w łagodnym łuku. Krzywe przejściowe na drogach przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego są stosowane często i dla promieni większych niż Ro Krzywe przejściowe mogą być również stosowane, jako wprowadzenie optyczne w łuk, ponieważ nadają łukowi poziomemu łagodne zaokrąglenie. Umieszczenie krzywej przejściowej w łuku poziomym wymaga przesun...

Więcej »
Sikora i Filla nie zwalniają tempa! 751#mazda salon , #nissan patrol super safari , #lsi otomoto , #znaki drogowe dla dzieci , #opona 205 55r16 , #i8 roadster , #gs f lexus , #e golf otomoto , #otomoto mitsubishi pajero , #cena paliwa w niemczech ,