Pociąg do przewozu przęseł torowych składa się z lokomotywy, wagonu ochronnego, odpowiedniej liczby kompletów wózków i platformy z hamulcem ręcznym, umożliwiającym zatrzymanie — w razie wypadku — oderwanej części pociągu. Masa własna platformy z hamulcem ręcznym jest dobierana dla danej linii w zależności od wymaganego ciężaru hamującego i przeważnie wynosi 25 000 kg brutto. Liczba kompletów wózków w składzie jest uzależniona od liczby przewożonych przęseł, tj. od dziennego przerobu pociągu zmechanizowanego. Pakiet przęseł 30-me...
Zależnie od wykonania zespoÅ‚u zaworów, pióra wycieraczki mogÄ… wychylać siÄ™ w granicach 60. . .1000 albo 100. . .1800, przy czym kÄ…t pomiÄ™dzy poÅ‚ożeniami skrajnymi reguluje sie dokÅ‚adnie przez przesuniecie ruchomych sworzni zabieraka, osadzonych na zÄ™batce. Sworznie te uruchamiajÄ… przełącznik sterujÄ…cy, umieszczony w pokrywie, w chwilach kiedy pióra wycieraczki osiÄ…gajÄ… poÅ‚ożenia skrajne. KÄ…t wychylania siÄ™ piór zmniejszyć można również przez zastosowanie zderzaka ograniczajÄ…cego skok tÅ‚oczków. Przełącznik sterujÄ…cy umoÅ...
Okresowe smarowanie zespołów i mechanizmów samochodu za pomocą indywidualnych smarowniczek ciśnieniowych jest dość pracochłonne i uciążliwe, ze względu na: duża liczbę miejsc wymagających okresowego uzupełniania zapasu smaru (w nowoczesnym dużym samochodzie ciężarowym liczba punktów smarowania w podwoziu wynosi około 60 lub nawet więcej), — trudny dostęp do większości punktów smarowania, — konieczność stosowania specjalnych smarownic lub nawet doprowadzania samochodu do stacji obsługi dysponującej urządzeniami specjalnymi. Dalsze n...