PIC-689

KRZYWE PRZEJSCIOWE

KRZYWE PRZEJŚCIOWE . Warunki ruchu szybkich pojazdów drogowych w czasie przejazdu z kierunku prostego w łuk poziomy o danym promieniu są odmienne od warunków ruchu na prostej. Zasadniczym elementem powodującym tę odmienność jest tu działanie siły odśrodkowej powstającej na łuku. Działanie siły odśrodkowej jest niekorzystne ze względu na jej dążenie do przesunięcia samochodu po nawierzchni w kierunku poprzecznym do ruchu. Siła odśrodkowa jest w stosunku prostym do kwadratu szybkości pojazdu i w stosunku odwrotnym do wielkoś...

Więcej »

Mechanizm otwierania klap zewnętrznych

Na wale B mechanizmu otwierania klap wewnętrznych są zaklinowane dźwignia, napędzana tłoczyskiem siłownika pneumatycznego, oraz dźwignia, połączona sworzniem z łącznikiem. Łącznik jest przegubowo połączony z dźwigniami rozpierającymi klap wewnętrznych. Klapy są zawiasami zawieszone na wale mechanizmu otwierania klap zewnętrznych A oraz na wale B. Obydwa wały są osadzone w łożyskach, przyspawanych do dolnych półek belki grzbietowej. Podczas zamykania klap dźwignie rozpierające przechodzą położenie martwe, co zapewnia w...

Więcej »

Wielkosc ramienia, dlugosc wycieraka i

Wielkość ramienia, długość wycieraka i miejsce zamocowania pióra wycieraczki dobiera się w taki sposób, aby zapewnić kierowcy widzialność na boki pod katem minimum ± 300 względem kierunku ruchu i pod kątem co najmniej 150 w dół od poziomu. 792 — Płuczki i deflektory Płuczka. Coraz szerzej stosowane są zwłaszcza w Europie Zachodniej oraz w USA, urządzenia zmywające błoto, pył i inne zanieczyszczenia z szyb przednich. Urządzenia takie, zwane płuczkami, działają według różnych zasad i mają rozmaite wykonania. Najprosts...

Więcej »

Konstrukcje szklozelbetowe

Pompa oleju o dwóch głowicach ma dwa kola krzywkowe pn obu stronach wałka, ustawione w taki sposób, że olej jest tłoczony do przewodów na przemian, raz jednej, a raz drugiej głowicy. Pompa jest umocowana poziomo do poprzeczki ramy. Olej dopływa ze zbiornika umieszczonego nad pompą. Ponieważ każdy punkt smarowania otrzymuje dawkę co 5 . . .7 km przebiegu samochodu, wielkość dawki nie przewyższa zwykle 0,1 cm2, przy czym można ją zmniejszać do 0,05 cm2. Omawiana instalacja jest dość ekonomiczna, ponieważ na zasilanie 7...

Więcej »
751#lsi otomoto , #znaki drogowe dla dzieci , #opona 205 55r16 , #i8 roadster , #gs f lexus , #e golf otomoto , #otomoto mitsubishi pajero , #cena paliwa w niemczech , #cls amg 63 , #volkswagen passat b6 otomoto ,