Na wale B mechanizmu otwierania klap wewnętrznych są zaklinowane dźwignia, napędzana tłoczyskiem siłownika pneumatycznego, oraz dźwignia, połączona sworzniem z łącznikiem. Łącznik jest przegubowo połączony z dźwigniami rozpierającymi klap wewnętrznych. Klapy są zawiasami zawieszone na wale mechanizmu otwierania klap zewnętrznych A oraz na wale B. Obydwa wały są osadzone w łożyskach, przyspawanych do dolnych półek belki grzbietowej. Podczas zamykania klap dźwignie rozpierające przechodzą położenie martwe, co zapewnia właściwe zamknięcie i zabezpieczenie przed przypadkowym otworzeniem się klap. Dodatkowym zabezpieczeniem są wsporniki dozatora. Mechanizm otwierania klap zewnętrznych składa się również z systemu dźwigni i cięgieł, oddziałujących na klapy. Tłoczysko siłownika pneuma tycznego działając na dźwignię powoduje obrót wału A i zaklinowanej na wale dźwigni napędzającej, która za pośrednictwem łącznika przemieszcza dźwignie rozpierające, dźwignie kątowe i cięgła długie. Przesunięcie cięgieł powoduje ruch obrotowy korb, przyspawanych do skrajnych zawiasów klap, osadzonych na wale dozatora. W rezultacie klapy otwierają luki zsypów i podsypka wysypuje się. Ochroną przed przypadkowym otwarciem klap podczas transportu są wsporniki zabezpieczające oraz haki transportowe, zakładane na ramę podwozia i uniemożliwiające opadanie dozatora wagonu samowyładowczego jest następująca : pojemność pudła konstrukcyjna (z czapą) w ms 30,6 (38) największa ładowność w kg 58 000 prędkość konstrukcyjna w m/s (km/h) do 33,5 (120) prędkość robocza (podczas wyładunku) w m/s (km/h) rozstaw osi wózka w mm 1850 rozstaw osi gniazd skrętu wózków w mm 6650 najmniejszy promień łuku dla wagonu obciążonego w — w położeniu roboczym 250 — w transportowym 130 największy nacisk na oś w kN (kG) 205 (20 500) długość w mm 11 190 szerokość w mm a 114 wysokość w mm 3 196 masa własna w kg 21 600 [przypisy: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH, samochody, samochody dostawcze ]