Omawiana instalacja centralnego smarowania wyposażona jest w lampkę kontrolna, która zapalając się po włączeniu pompy wskazuje kierowcy, że wszystkie punkty smarowania zasilone zostały dawkami oleju. Obwód lampki zamykany jest przez specjalny włącznik ciśnieniowy, wbudowany zwykle w przewodzie w sąsiedztwie punktu smarowania najbardziej odległego od pompy. Lampka kontrolna jest zwykle zespolona z zaworem włączającym. Samoczynne instalacje centralnego smarowania Istotną wadą instalacji z pompami o napędzie ręcznym lub nożnym oraz układów półautomatycznych jest to, że należy pamiętać o ich uruchamianiu w określonych odstępach czasu (przebiegu). Jeżeli kierowca o tym zapomni, wsku tek pogorszenia warunków smarowania wzmaga się zużycie części, a nawet mogą wystąpić niedomagania zespołów i mechanizmów podwozia. Aby uwolnić kierowcę od obowiązku okresowego uruchamiania instalacji smarowania, opracowano systemy centralnego smarowania działające całkowicie samoczynnie. Są to najczęściej instalacje z napędzanymi mechanicznie pompami ciągłego działania. System MULTIPOINT (licencja CLAYTON-DEWANDRE Co). Pompa jest napędzana mechanicznie od wału napędowego samochodu za pomocą przekładni pasowej. Do pompy jest przyłączonych tyle przewodów, ile punktów smarowania ma podwozie. Pompa kolejno wytłacza dawki oleju do poszczególnych przewodów. Końcówki do dołączenia przewodów osadzone są w głowicy pompy. Zależnie od tego, czy pompa ma jedną czy dwie głowice oraz czy każda głowica zaopatrzona jest w 24 lub 36 końcówek, instalacje kompletuje się jako układ 24-, 36-, 48-, 60- lub 72-przewodowy. Wałek osadzony w łożyskach kulkowych napędza za pomocą przekładni zębatej (nie pokazanej na rysunku) wałek, na którym jest wyfrezowany Slimak zazębiający sie z kołem ślimacznicy. Obie te przekładnie zwalniające mają całkowite przełożenie 400. Koło Ślimacznicy napędza koło krzywkowe, po którym toczy się rolka osadzona w popychaczu powodującym poprzez kielich prowadzący przesuwanie sie nurnika. [przypisy: taśmy transportujące, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek, Mechanik wśród części samochodowych ]