Platforma podnosząca — „rynna” jest wyposażona w dwie pochylnie prowadzące, wmontowane w podłogę i obudowane blachą. Przy wejściu do rozszerzonej części pochylni, tj. koryta, znajdują się rolki pionowe, które chronią ścianki pochylni przed zniszczeniem. Szyny przed wywróceniem są zabezpieczone rolkami pionowymi i rolkami poziomymi. Podłoga „rynny” jest ochraniana przez rolki. Zasadniczym wyposażeniem platform nośnych są komplety rolek, przytwierdzone w odstępach co 5 m do podłogi wszystkich wagonów. Rolki są ślizgowo osadzone na rurze stalowej, na której również ślizgowo są osadzone pierścienie ustalające i łączniki, przyspawane do krzywek oporowych. Krzywki oporowe są wzmocnione kątownikiem, który dodatkowo usztywnia połączenie spawane krzywek z podstawą rolek. Do przyspieszenia załadunku długich szyn jest używany wózek pomocniczy, do którego podwiesza się, po załadowaniu dwóch pierwszych szyn, końce następnej pary szyn. Wózek składa sie z ramy wykonanej z ceowników i z czterech rolek dwuobrzeżowych osadzonych w ramach. Aby uchronić rolki przenośnika przed zniszczeniem, na końce ładowanych szyn zakłada się trzewiki, składające się z pospawanej z blach części czołowej i dwóch łubków, zaciskanych na szyjce szyny śrubami. Po załadowaniu szyn zestawy rolkowe powinny być opuszczone albo nawet zdemontowane. Szyny ułożone na przytwierdzonych do podłogi staroużytecznych podkładach powinny być przymocowane do podkładek BL-3 zwykłymi śrubami stopowymi.
Wózki do wymiany szyn klasycznych na szyny długie Do wymiany szyn leżących w torze na szyny długie bezstykowe używa się specjalnych wózków wymiennikowych, usuwających stare i układających nowe szyny według technologii opracowanej przez COBiRTK. [patrz też: pokrowce samochodowe, warsztat samochodowy, przyczepy samochodowe ]