Posted on 11 Aug 2018 In: Uncategorized

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże zapotrzebowanie miejsca oraz trudności w zapewnianiu prawidłowego ułożyskowania kół zębatych. Walcowa zwolnica wewnętrzna jest to przekładnia zębata złożona z dwóch kół walcowych — małego, napędzającego o uzębieniu zewnętrznym oraz dużego, napędzanego o uzębieniu wewnętrznym. Wykonanie takie zmniejsza wydatnie zapotrzebowanie miejsca, ale nie eliminuje trudności w łożyskowaniu kół zębatych zwolnicy. Planetarna zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia planetarna, wbudowana w piaście kola pędnego od strony zewnętrznej. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Przy projektowaniu przekrojów podluznych i ramp wedlug schematu II, ze wzgledu na podnoszenie sie osi jezdni, nie moze ona byc uwazana za niwelete

Przy projektowaniu przekrojów podłużnych i ramp według schematu II, ze względu na podnoszenie się osi jezdni, nie może ona być uważana za niweletę. Dlatego też w takich przypadkach przyjmuje się za niweletę drogi na łuku krawędź wewnętrzną jezdni. W miejscach rozpoczęcia się obustronnych ramp w takim przypadku odbywa się skok niwelety z osi drogi na […]

Talboty

W wyjątkowych przypadkach mogą być również wykorzystane zwykłe węglarki lub platformy. Jednakże użycie tych wagonów znacznie przedłuża wyładunek podsypki, zwiększa zużycie robocizny i w konsekwencji niepotrzebnie podraża koszt wykonawstwa robót. Talboty są to dwu- lub czteroosiowe wagony z bocznymi klapami wyładunkowymi, o pojemności do 90 m3 i ładowności do 105 000 kg. Klapy boczne są […]

Naprawa srednia obejmuje naprawe lub wymiane pewnej ilosci waznych czesci maszyny (zespolu), które ulegly zuzyciu naprawa ta jest polaczona z czesciowym demontazem maszyny

Naprawa średnia obejmuje naprawę lub wymianę pewnej ilości ważnych części maszyny (zespołu), które uległy zużyciu naprawa ta jest połączona z częściowym demontażem maszyny. Naprawa średnia wymaga wyłączenia maszyny z eksploatacji na dłuższy okres trwania naprawy, wykonuje się ją w polowych warsztatach naprawczych bądź też w stałych zakładach naprawczych znajdujących się zwykle poza terenem budowy. Jeżeli […]

DevURL

Partnerzy serwisu: