Posted on 14 Sep 2018 In: Uncategorized

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże zapotrzebowanie miejsca oraz trudności w zapewnianiu prawidłowego ułożyskowania kół zębatych. Walcowa zwolnica wewnętrzna jest to przekładnia zębata złożona z dwóch kół walcowych — małego, napędzającego o uzębieniu zewnętrznym oraz dużego, napędzanego o uzębieniu wewnętrznym. Wykonanie takie zmniejsza wydatnie zapotrzebowanie miejsca, ale nie eliminuje trudności w łożyskowaniu kół zębatych zwolnicy. Planetarna zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia planetarna, wbudowana w piaście kola pędnego od strony zewnętrznej. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Ciśnienie w ogumieniu

Ponieważ ciśnienie sprężania jest stosunkowo wysokie, podczas pompowania trzeba sprawdzać stale ciśnienie w ogumieniu. Pompowanie dętki opony 7,50 —20 do ciśnienia 3,5 kG/cm2 trwa około 12 minut. Samochody ciężarowe często wyposaża się w mechaniczne pompy do pompowania ogumienia. Sa to zwykle jednocylindrowe sprężarki najprostszej konstrukcji (np. z grzybkowym zaworem ssącym i kulkowym zaworem tłoczącym) napędzane […]

Przy niewielkich robotach i w wyjatkowych przypadkach moga byc stosowane przenosne zbiorniki metalowe róznych wielkosci

Przy niewielkich robotach i w wyjątkowych przypadkach mogą być stosowane przenośne zbiorniki metalowe różnych wielkości. Zasadniczo jednak na robotach drogowych są stosowane zbiorniki podziemne murowane lub betonowane z pokryciem dachowym. W celu umożliwienia podgrzania bitumu w miarę jego zapotrzebowania bez konieczności podgrzewania całkowitej ilości znajdującej się w dane] komorze zbiornika, każda komora powinna mieć komorę […]

Bezpieczeństwo na drogach

Każdy, kto choć raz przejechał odcinek autostrady lub drogi ekspresowej na pewno zauważył, co najmniej kilka samochodów, które jechały o wiele szybciej niż dozwolona prędkość i o wiele szybciej niż pozostałe pojazdy na drodze. Niektórzy powiedzieliby, że to wariaci, inni, że zazdroszczą im takiej maszyny, która potrafi pojechać więcej niż 140 kilometrów na godzinę. Jednak […]

DevURL

Partnerzy serwisu: