Posted on 18 Jul 2017 In: Uncategorized

CFM car fleet management. Dobre zarządzanie flotą samochodową przedsiębiorstwa

W ostatnich latach obserwuje się duży i szybki wzrost liczebności flot samochodowych w przedsiębiorstwach, w związku, z którym pojawił się nowy zawód w branży zwany fleet menager. Osoba zajmująca stanowisko fleet menagera odpowiedzialna jest za zarządzaniem flotą samochodową w przedsiębiorstwie. Kierowanie taborem samochodowym nie jest tak proste. Wyznaczony do tego jest pracownik zwany car fleet manager.  CFM trudni się przepływem środków transportu, potrzebnych do nich zasobów ludzkich oraz innych zasobów powiązanych z procesami logistycznymi.  Do nich zalicza się: efektywność, czas, lokalizacja oraz koszty przedsięwzięć. Praca ta nie sprowadza się jednak tylko do transportu towaru z punktu A do punktu B, dziś przede wszystkim kluczowymi są decyzję odnoszące się do polityki paliwowej, serwisu i ubezpieczeń zarówno transportu jak i przewożonego towaru. W dużej mierze praca CFM sprowadza się do pracy typowo administracyjnej. Do dobrego zarządzania flotą samochodową wykorzystuje się szereg programów komputerowych. Za ich pomocą zlecenia transportowe i zarządzanie flotą jest dużo bardziej efektywne. Najczęściej wybieranymi programami są programy wykorzystania baz danych. Nie są tanie, jednak w większości przypadków ich koszt zwraca się do 1 roku użytkowania. W miarę rozwoju floty można programy zmieniać i udoskonalać.  Począwszy od tanich i prostych, po bardzo kosztowne, umożliwiające nadzór nad poszczególnymi pracownikami, używającymi tachografu. Taka kontrola pomaga przedsiębiorcom uniknięcia oszukujących pracowników, kar i mandatów, wystawianych za przekroczenia czasu i szybkości jazdy samochodów ciężarowych. Rozwój handlu i usług powoduje rosnące zapotrzebowanie na transport. Firmy logistyczne w ostatnim czasie to najlepiej rozwijająca się branża. Coraz mniejsze ceny i łatwość dostępu do pojazdów, zachęcają firmy do organizowania w ramach swoich przedsiębiorstw flot samochodowych. W dzisiejszych czasach stanowisko car fleet managera jest powszechnie znane i tworzone w firmach, a pojęcia monitoring floty, czy administrowanie nią są jednymi z najczęściej używanych pojęć w logistyce. Współczesna gospodarka codziennie sprowadza się do zachodzących między sobą procesów, dlatego w przedsiębiorstwach tak ważnym działem jest logistyka, czyli umiejętność planowania na przyszłość. [podobne: koparki, kosmetyki samochodowe, lakiery samochodowe ]

Posted on 17 Jun 2017 In: Uncategorized

Wyniki statystyk polskich taborów samochodowych

W latach 2006-2007 przemysł transportowy przechodził największy boom. Obecnie nie przewiduje się bardzo optymistycznych prognoz perspektywy rozwoju transportu. Obawy o przyszłość i niepewna gospodarka to główne aspekty przedstawiane przez respondentów. Wśród ich opinii przeważają głosy, że nieprędko jak w ogóle powtórzy się pęd gospodarczy sprzed 5 laty. Wskaźniki koniunktury, które wyrażają istniejące i przyszłe tendencje w przewozach, czyli podstawowej działalności przedsiębiorstw transportowych pozwalają odzwierciedlić sytuację tych firm działających w kraju. Po głębokim kryzysie w latach 2008-2009 ogólny trend wskaźnika można zmienił się pozytywnie i powoli można dopatrywać się zmian, które nastrajają optymistycznie. Wskaźniki koniunktury polskich przedsiębiorstw transportowych wykazują silne cechy sezonowości. To znaczy, ze ich wyniki nie tylko zmieniają się rocznie, ale także ich wielkość zależy od sezonu. W przedsiębiorstwach transportowych najgorsze wyniki finansowe obserwuje się w 1 i 4 kwartale roku. Pierwszy kwartał 2012 r. przyniósł spadek wartości z 15, 0 w 1 kwartale 2011 r. do -26,2.  To przesądza o pogorszeniu się koniunktury w transporcie. Mimo niezbyt optymistycznych danych w ocenie respondentów 2 kwartał 2012 przedstawia się dość optymistycznie. Mniej niż dotychczas firm przewiduje dalsze pomniejszanie się wielkości przewozów, a więcej zakłada, że wielkość przewozów zwiększy się. Oprócz wskaźnika koniunktury, istotnymi miernikami badań nad funkcjonowaniem przedsiębiorstw przewozowych są wskaźniki: kondycja ekonomiczna i zdolność przewozowa. Pierwszy obliczany jest na podstawie ogólnej i finansowej sytuacji w przedsiębiorstwach. W I kwartale 2012 roku wskaźnik ten utrzymywał się na poziomie -32, 9 i był niższy niż w poprzednim, co wskazuje, że więcej firm odczuwało w tym kwartale pogorszenie sytuacji ogólnej, i finansowej. Koniunktura odzwierciedla warunki i zdarzenia, mające wpływ na dany stan rzeczy. Charakter tego wpływu decyduje, czy koniunktura jest dobra czy też zła. W środowisku transportowym jest wynikiem istnienia i oddziaływania różnych czynników, kształtujących sytuację na rynku transportowym. Decyduje o niej między innymi: podaż i popyt, ceny paliw, koszty prowadzenia działalności przewozowej, konkurencja wśród przewoźników i inne czynniki, które również mają wpływ. [hasła pokrewne: koparki, kosmetyki samochodowe, lakiery samochodowe ]

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Najnowsze wpisy

Wycieraczki elektryczne

Wycieraczki elektryczne są na ogół bardzo lekkie, a ciężar kompletnej dużej wycieraczki do samochodu cieżarowego nie przekracza zwykle 1 k G. Budowa elektrycznego silnika za pomocą mechanizmu dźwigniowego napędza dwa pióra wychylające się przeciwbieżnie. Na ogół zapewnia się co najmniej dwie różne częstości wychyleń piór wycieraczki — wyposażając ją w nastawny opornik do zmieniania natężenia […]

Mechanizm otwierania klap zewnętrznych

Na wale B mechanizmu otwierania klap wewnętrznych są zaklinowane dźwignia, napędzana tłoczyskiem siłownika pneumatycznego, oraz dźwignia, połączona sworzniem z łącznikiem. Łącznik jest przegubowo połączony z dźwigniami rozpierającymi klap wewnętrznych. Klapy są zawiasami zawieszone na wale mechanizmu otwierania klap zewnętrznych A oraz na wale B. Obydwa wały są osadzone w łożyskach, przyspawanych do dolnych półek belki […]

Mechanizm krzywkowy

Mechanizm zapobiega wprawdzie zatrzymywania się jednego kół pędnych samochodu w razie poślizgu drugiego kola pędnego danego mostu napędowego, lecz cechuje się istotnymi wadami jak: niska sprawność mechaniczna, intensywne zużycie części oraz trudności technologiczne wykonania odpowiedniego zarysu krzywek. Krzywkowy mechanizm różnicowy osiowy różni się od krzywkowego mechanizmu promieniowego jedynie układem konstrukcyjnym, dzięki któremu kamienie ślizgając się […]

DevURL

Partnerzy serwisu: