Posted on 3 Sep 2019 In: Uncategorized

WARUNKI WIDOCZNOSCI POZIOMEJ

WARUNKI WIDOCZNOŚCI POZIOMEJ . Zachowanie odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu szybkich pojazdów wymaga od trasy drogowej dobrej widoczności poziomej. Jest to ważne zwłaszcza dla łuków poziomych, skrzyżowań drogowych, skrzyżowań dróg z kolejami oraz dla przejazdów przez miasta i osiedla. Widoczność powinna być ustalana w celu zapewnienia kierowcy pojazdu samochodowego możliwości zauważenia przeszkody na odległość pozwalającą na zahamowanie pojazdu. Przy tym za przeszkodę należy uważać uszkodzenie nawierzchni drogi (tj. Read the rest of this entry »

Posted on 2 Sep 2019 In: Uncategorized

Dopuszczalna wielkosc wzrostu przyspieszenia sily odsrodkowej dla transportu kolejowego przyjmuje sie k = 0,3 – 0,6 m/sek

Dopuszczalną wielkość wzrostu przyspieszenia siły odśrodkowej dla transportu kolejowego przyjmuje się k = 0,3 – 0,6 m/sek. Dla dróg samochodowych wielkość tę przyjmuje się w granicach k = 0,5 – 1,0 m/sek jest to oparte na doświadczeniach poczynionych przy eksploatacji dróg przeznaczonych do ruchu szybkiego, przy czym dla dróg publicznych, przeznaczonych również do ruchu mieszanego, za najbardziej odpowiednią należy uznać wielkość: k = 0,6 m/sek. Przyspieszenie siły odśrodkowej dla ruchu po krzywej przejściowej wynosi a = V2. Ze zmniejszeniem się promienia krzywej przejściowej przyspieszenie to wzrasta, osiągając maksimum dla początku łuku kołowego. Najbardziej racjonalnym kształtem krzywej przejściowej jest klotoida, jednak. Read the rest of this entry »

Posted on 1 Sep 2019 In: Uncategorized

Przy promieniach luków poziomych wiekszych niz podane w tablicy krzywe przejsciowe nie sa potrzebne

Przy promieniach łuków poziomych większych niż podane w tablicy (dla odpowiednich szybkości podstawowych) krzywe przejściowe nie są potrzebne, gdyż kierowca wozu może do zakreślania krzywej przejściowej wykorzystać dostatecznie szeroką jezdnię w łagodnym łuku. Krzywe przejściowe na drogach przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego są stosowane często i dla promieni większych niż Ro Krzywe przejściowe mogą być również stosowane, jako wprowadzenie optyczne w łuk, ponieważ nadają łukowi poziomemu łagodne zaokrąglenie. Umieszczenie krzywej przejściowej w łuku poziomym wymaga przesunięcia łuku zasadniczego o promieniu R do wewnątrz łuku o pewną wielkość. Normatywy na ustalenie dopuszczalnego przesunięcia krzywej przejazdu samochodu nie są dokładnie ustalone. Przy łukach płaskich, a więc gdy wielkości R wypadają małe, korzystając z będącej do dyspozycji szerokości pasa jezdni, samochód może zakreślić krzywą przejściową na łuku kołowym. Read the rest of this entry »

Posted on 1 Sep 2019 In: Uncategorized

Dla dróg dalekobieznych

Dla dróg dalekobieżnych, przeznaczonych do ruchu z dużymi szybkościami, a zwłaszcza dla dróg przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego, graniczna (praktyczna) wielkość R jest znacznie mniejsza i sięga 15 cm, a nawet 7,5 cm. W takich przypadkach wielkości promieni Ro nie wymagających krzywych przejściowych wypadają znacznie większe. Istotne znaczenie mają krzywe przejściowe dla promieni mniejszych, wymagających większych przesunięć M. W takich przypadkach przejazd samochodu z prostej w łuk bez stosowania krzywych przejściowych, z zachowaniem szybkości podstawowej, nie byłby możliwy. 9. Read the rest of this entry »

Posted on 1 Sep 2019 In: Uncategorized

Skladowiska specjalne

Składowiska specjalne. Oddzielne zagadnienie pod względem przeładunku i składowania stanowią materiały bitumiczne, gdyż szybko się zestalają, co powoduje konieczność ich podgrzewania do stosunkowo wysokich temperatur w celu umożliwienia przeładunku i użycia do mas bitumicznych lub do nawierzchni. Również łatwopalność tych materiałów w temperaturach nieco wyższych od temperatur roboczych utrudnia gospodarkę bitumami. Konsystencja bitumu nie tylko jest zależna od jego gatunku, ale również i to w znacznym stopniu od temperatury, przy czym smoły w temperaturze powyżej 80 – 100°C, a asfalty powyżej 140 – 180 st. C mają konsystencję zupełnie ciekłą. Read the rest of this entry »

Posted on 1 Sep 2019 In: Uncategorized

Warunki pracy pojazdów mechanicznych i maszyn w budownictwie drogowym sa specjalnie ciezkie z powodu pracy bez wzgledu na warunki atmosferyczne

Warunki pracy pojazdów mechanicznych i maszyn w budownictwie drogowym są specjalnie ciężkie z powodu pracy bez względu na warunki atmosferyczne, przeważnie w kurzu i po złych drogach komunikacyjnych, co w konsekwencji powoduje niejednokrotne przekraczanie granic obciążeń poszczególnych elementów lub zespołów i przedwczesne zużycie maszyn. Przez należytą eksploatację maszyn i ścisłe przestrzeganie zasad remontów planowo-zapobiegawczych żywot maszyn można znacznie przedłużyć, zmniejszając W ten sposób koszty ich eksploatacji, napraw i zakupów. Na kierowców lub operatorów maszyn należy dobierać pracowników o pełnych kwalifikacjach technicznych, mających dostateczne doświadczenie w obsłudze maszyn oraz w pracy warsztatowej, a niezależnie od tego znajomość technologii wykonywanych robót. Podstawową zasadą przeprowadzania napraw planowo-zapobiegawczych jest sprawdzanie oraz doprowadzanie środka transportu do stanu używalności i sprawności ust alonego warunkami technicznymi, przez naprawę lub naprawę i wymianę części składowych maszyny. Wszelkie te czynności wchodzące w zakres gospodarki remontowej są nazywane obsługą techniczną. Read the rest of this entry »

Posted on 1 Sep 2019 In: Uncategorized

WARSZTATY DO NAPRAW MASZYN

WARSZTATY DO NAPRAW MASZYN. Zmechanizowane roboty drogowe bezwzględnie powinny być wyposażone w warsztat mechaniczno-naprawczy. Podstawowym zadaniem tego rodzaju warsztatów jest wykonanie robót konserwacyjnych oraz napraw bieżących (a czasami nawet i średnich) wszelkich maszyn, środków transportowych oraz urządzeń technicznych znajdujących się na budowie. W robotach tych czynny udział powinni brać kierowcy maszyn i operator oraz ich pomocnicy. Typ warsztatu, jego wielkość oraz rodzaj i stopień wyposażenia zależy od rozmiarów budowy, stopnia jej mechanizacji oraz odległości budowy od ośrodków, w których są większe warsztaty mechaniczne. Read the rest of this entry »

Posted on 1 Sep 2019 In: Uncategorized

BAZY TRANSPORTU MECHANICZNEGO

BAZY TRANSPORTU MECHANICZNEGO. Ze względu na rozmiar robót oraz długość okresu pracy w jednym transportu mechanicznego można podzielić na trzy transportowe przenośne, czasowe, stałe. Przenośne bazy transportowe organizuje się w terenie na krótki okres czasu, kiedy należy przewieźć określoną ilość materiałów w oznaczonym krótkim czasie. Urządzenie bazy transportowej ma na celu sprawne, ekonomiczne i racjonalne wykonanie robót transportowych. W tym celu na budowie należy zgromadzić odpowiednie środki transportowe (przeważnie samochody i ciągniki) oraz zorganizować dla nich należyte warunki obsługi technicznej, zaopatrzenia parkowania i ochrony taboru. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Z tego tez powodu dla wszystkich dróg nowo budowanych warunki widocznosci powinny byc bezwzglednie przestrzegane

Z tego też powodu dla wszystkich dróg nowo budowanych warunki widoczności powinny być bezwzględnie przestrzegane. Niezależnie od tego, należy przeprowadzić kontrolę warunków widoczności dla dróg istniejących i wykonać roboty związane z polepszeniem widoczności przy robotach konserwacyjnych. Warunki widoczności poziomej na skrzyżowaniu dwóch dróg. Skrzyżowania i włączenia dróg bocznych do trasy drogowej, zwłaszcza, jeżeli trasa jest […]

Flota samochodowa charakterystyka pojęcia

Tabor samochodowy zwany również flotą samochodową to zasób środków samochodowych, jaki posiada przedsiębiorstwo. Termin opisuje nie tylko samochody osobowe, ale także dotyczy pojazdów, które służą innym celom, np. tabor autobusowy, tabor maszyn drogowych, tabor samochodów dostawczych. Ze względu na rodzaje posiadanych samochodów tabor przedsiębiorstwa dzieli się na: osobowe i ciężarowe. Istnieje też pojęcie taboru kolejowego, […]

Krzywe przejsciowe dla dróg przeznaczonych do ruchu szybkiego zazwyczaj sa stosowane jako rampy drogowe

Krzywe przejściowe dla dróg przeznaczonych do ruchu szybkiego zazwyczaj są stosowane jako rampy drogowe. W takim przypadku łuk o dozwolonym promieniu R jest nieco krótszy niż łuk teoretyczny (obliczony jakby krzywej przejściowej nie było), ponieważ część łuku kołowego zajmuje krzywa przejściowa. W przypadkach wyjątkowych łuk kołowy całkowicie ginie i zostaje zastąpiony przez dwie styczne do […]

DevURL

Partnerzy serwisu: