Posted on 10 Feb 2019 In: Uncategorized

WARUNKI WIDOCZNOSCI POZIOMEJ

WARUNKI WIDOCZNOŚCI POZIOMEJ . Zachowanie odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu szybkich pojazdów wymaga od trasy drogowej dobrej widoczności poziomej. Jest to ważne zwłaszcza dla łuków poziomych, skrzyżowań drogowych, skrzyżowań dróg z kolejami oraz dla przejazdów przez miasta i osiedla. Widoczność powinna być ustalana w celu zapewnienia kierowcy pojazdu samochodowego możliwości zauważenia przeszkody na odległość pozwalającą na zahamowanie pojazdu. Przy tym za przeszkodę należy uważać uszkodzenie nawierzchni drogi (tj. Read the rest of this entry »

Posted on 9 Feb 2019 In: Uncategorized

Dopuszczalna wielkosc wzrostu przyspieszenia sily odsrodkowej dla transportu kolejowego przyjmuje sie k = 0,3 – 0,6 m/sek

Dopuszczalną wielkość wzrostu przyspieszenia siły odśrodkowej dla transportu kolejowego przyjmuje się k = 0,3 – 0,6 m/sek. Dla dróg samochodowych wielkość tę przyjmuje się w granicach k = 0,5 – 1,0 m/sek jest to oparte na doświadczeniach poczynionych przy eksploatacji dróg przeznaczonych do ruchu szybkiego, przy czym dla dróg publicznych, przeznaczonych również do ruchu mieszanego, za najbardziej odpowiednią należy uznać wielkość: k = 0,6 m/sek. Przyspieszenie siły odśrodkowej dla ruchu po krzywej przejściowej wynosi a = V2. Ze zmniejszeniem się promienia krzywej przejściowej przyspieszenie to wzrasta, osiągając maksimum dla początku łuku kołowego. Najbardziej racjonalnym kształtem krzywej przejściowej jest klotoida, jednak. Read the rest of this entry »

Posted on 8 Feb 2019 In: Uncategorized

Przy promieniach luków poziomych wiekszych niz podane w tablicy krzywe przejsciowe nie sa potrzebne

Przy promieniach łuków poziomych większych niż podane w tablicy (dla odpowiednich szybkości podstawowych) krzywe przejściowe nie są potrzebne, gdyż kierowca wozu może do zakreślania krzywej przejściowej wykorzystać dostatecznie szeroką jezdnię w łagodnym łuku. Krzywe przejściowe na drogach przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego są stosowane często i dla promieni większych niż Ro Krzywe przejściowe mogą być również stosowane, jako wprowadzenie optyczne w łuk, ponieważ nadają łukowi poziomemu łagodne zaokrąglenie. Umieszczenie krzywej przejściowej w łuku poziomym wymaga przesunięcia łuku zasadniczego o promieniu R do wewnątrz łuku o pewną wielkość. Normatywy na ustalenie dopuszczalnego przesunięcia krzywej przejazdu samochodu nie są dokładnie ustalone. Przy łukach płaskich, a więc gdy wielkości R wypadają małe, korzystając z będącej do dyspozycji szerokości pasa jezdni, samochód może zakreślić krzywą przejściową na łuku kołowym. Read the rest of this entry »

Posted on 8 Feb 2019 In: Uncategorized

Dla dróg dalekobieznych

Dla dróg dalekobieżnych, przeznaczonych do ruchu z dużymi szybkościami, a zwłaszcza dla dróg przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego, graniczna (praktyczna) wielkość R jest znacznie mniejsza i sięga 15 cm, a nawet 7,5 cm. W takich przypadkach wielkości promieni Ro nie wymagających krzywych przejściowych wypadają znacznie większe. Istotne znaczenie mają krzywe przejściowe dla promieni mniejszych, wymagających większych przesunięć M. W takich przypadkach przejazd samochodu z prostej w łuk bez stosowania krzywych przejściowych, z zachowaniem szybkości podstawowej, nie byłby możliwy. 9. Read the rest of this entry »

Posted on 6 Feb 2019 In: Uncategorized

Skladowiska specjalne

Składowiska specjalne. Oddzielne zagadnienie pod względem przeładunku i składowania stanowią materiały bitumiczne, gdyż szybko się zestalają, co powoduje konieczność ich podgrzewania do stosunkowo wysokich temperatur w celu umożliwienia przeładunku i użycia do mas bitumicznych lub do nawierzchni. Również łatwopalność tych materiałów w temperaturach nieco wyższych od temperatur roboczych utrudnia gospodarkę bitumami. Konsystencja bitumu nie tylko jest zależna od jego gatunku, ale również i to w znacznym stopniu od temperatury, przy czym smoły w temperaturze powyżej 80 – 100°C, a asfalty powyżej 140 – 180 st. C mają konsystencję zupełnie ciekłą. Read the rest of this entry »

Posted on 5 Feb 2019 In: Uncategorized

Warunki pracy pojazdów mechanicznych i maszyn w budownictwie drogowym sa specjalnie ciezkie z powodu pracy bez wzgledu na warunki atmosferyczne

Warunki pracy pojazdów mechanicznych i maszyn w budownictwie drogowym są specjalnie ciężkie z powodu pracy bez względu na warunki atmosferyczne, przeważnie w kurzu i po złych drogach komunikacyjnych, co w konsekwencji powoduje niejednokrotne przekraczanie granic obciążeń poszczególnych elementów lub zespołów i przedwczesne zużycie maszyn. Przez należytą eksploatację maszyn i ścisłe przestrzeganie zasad remontów planowo-zapobiegawczych żywot maszyn można znacznie przedłużyć, zmniejszając W ten sposób koszty ich eksploatacji, napraw i zakupów. Na kierowców lub operatorów maszyn należy dobierać pracowników o pełnych kwalifikacjach technicznych, mających dostateczne doświadczenie w obsłudze maszyn oraz w pracy warsztatowej, a niezależnie od tego znajomość technologii wykonywanych robót. Podstawową zasadą przeprowadzania napraw planowo-zapobiegawczych jest sprawdzanie oraz doprowadzanie środka transportu do stanu używalności i sprawności ust alonego warunkami technicznymi, przez naprawę lub naprawę i wymianę części składowych maszyny. Wszelkie te czynności wchodzące w zakres gospodarki remontowej są nazywane obsługą techniczną. Read the rest of this entry »

Posted on 5 Feb 2019 In: Uncategorized

WARSZTATY DO NAPRAW MASZYN

WARSZTATY DO NAPRAW MASZYN. Zmechanizowane roboty drogowe bezwzględnie powinny być wyposażone w warsztat mechaniczno-naprawczy. Podstawowym zadaniem tego rodzaju warsztatów jest wykonanie robót konserwacyjnych oraz napraw bieżących (a czasami nawet i średnich) wszelkich maszyn, środków transportowych oraz urządzeń technicznych znajdujących się na budowie. W robotach tych czynny udział powinni brać kierowcy maszyn i operator oraz ich pomocnicy. Typ warsztatu, jego wielkość oraz rodzaj i stopień wyposażenia zależy od rozmiarów budowy, stopnia jej mechanizacji oraz odległości budowy od ośrodków, w których są większe warsztaty mechaniczne. Read the rest of this entry »

Posted on 4 Feb 2019 In: Uncategorized

BAZY TRANSPORTU MECHANICZNEGO

BAZY TRANSPORTU MECHANICZNEGO. Ze względu na rozmiar robót oraz długość okresu pracy w jednym transportu mechanicznego można podzielić na trzy transportowe przenośne, czasowe, stałe. Przenośne bazy transportowe organizuje się w terenie na krótki okres czasu, kiedy należy przewieźć określoną ilość materiałów w oznaczonym krótkim czasie. Urządzenie bazy transportowej ma na celu sprawne, ekonomiczne i racjonalne wykonanie robót transportowych. W tym celu na budowie należy zgromadzić odpowiednie środki transportowe (przeważnie samochody i ciągniki) oraz zorganizować dla nich należyte warunki obsługi technicznej, zaopatrzenia parkowania i ochrony taboru. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże […]

W tym przypadku nie bedzie prostej miedzy koncem jednego luku i poczatkiem nastepnego

W tym przypadku nie będzie prostej między końcem jednego łuku i początkiem następnego. Jest to możliwe dla dwóch krzywych o tej samej przechyłce. Krzywizna, która powstała w ten sposób, nazywa się krzywą koszową. Jeżeli dwa łuki kołowe łączą się ze sobą bezpośrednio bez wstawki prostej, to krzywe takie nazywamy połączonymi. Gdyby krzywe kołow miały przechyłki […]

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe, stosowane są rzadziej niż wycieraczki elektryczne i to raczej przeważnie w samochodach ciężarowych. Wycieraczki podciśnieniowe spotyka się stosunkowo często w amerykańskich samochodach osobowych. Wycieraczka podciśnieniowa SL12 (samochodu GAZ-51), sprzężona z rurą ssacą silnika, wbudowana jest nad szybą w kabinie kierowcy. Korpus wycieraczki odlany ze stopu lekkiego, ma kształt walca przeciętego […]

DevURL

Partnerzy serwisu: