Posted on 19 Jul 2018 In: Uncategorized

Okresowość centralnego smarowania

Ze względu na dużą długość przewodów doprowadzanie smaru stałego uwarunkowane byłoby stosowaniem bardzo wysokiego ciśnienia tłoczenia — co niepomiernie zwiększyłoby ciężar całej instalacji. Zdawałoby się, że olej jest mniej korzystny niż smar stały gdy chodzi o smarowanie części, wykonujących jedynie ograniczone ruchy wahliwe i narażonych na poważne naciski dynamiczne. Jednak zakrojone na szeroką skale badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazały, że zastosowanie centralnego układu smarowania zapewnia dwukrotne, a niekiedy nawet trzykrotne zwiększenie przebiegu międzynaprawczego zespołów podwozi samochodów. Sposób i czas doprowadzania oleju do punktu smarowania zależy głównie od systemu napędu podzespołu tłoczącego (pompy), Układ centralnego smarowania może być uruchamiany przez kierowcę (nożnie lub ręcznie), może działać półautomatycznie, dzięki zastosowaniu urządzeń wspomagających lub uruchamiających, które włącza kierowca (np. naciskając guzik), lub też może pracować całkowicie samoczynnie, dzięki automatycznemu sterowaniu pompy Oleju o napędzie mechanicznym lub cieplnym. Read the rest of this entry »

Posted on 19 Jul 2018 In: Uncategorized

Instalacje centralnego smarowania

Do najbardziej rozpowszechnionych należą instalacje centralnego smarowania GIRLING BIJUR, VOGEL, CLAYTON-DEWANDRE, TECALEMIT oraz LINCOLN różniące sie głównie między sobą systemem napędu i rozwiązaniem konstrukcyjnym pompy oleju oraz sposobem powiązania jej z układem przewodów doprowadzających olej do punktów smarowania. System GIRLING BI JUR, stosunkowo najprostszy, polega na zastosowaniu cieplnej pompy tłoczącej, która podczas ostygania zasysa olej ze zbiornika i wskutek ogrzewania wytłacza olej pod ciśnieniem jednocześnie do wszystkich punktów smarowania. System VOGEL (znany we Francji jako MONOCOUP, a w Anglii jako ENOTS) opiera się na zastosowaniu pompy tłokowej ciągłego działania, która tłoczy olej do specjalnych rozdzielaczy. Olej tłoczony przez pompę gromadzi się w rozdzielaczach sprężając powietrze w małych komorach (Po jednej na każdy punkt smarowania). Połączone działanie zaworów i powietrza rozprężającego się w komorach powoduje okresowo dopływanie oleju do poszczególnych punktów smarowania. Read the rest of this entry »

Posted on 18 Jul 2018 In: Uncategorized

Instrukcja półautomatyczna

Przewody szczególnie narażone na drgania zaopatruje się w odcinki z opancerzonych rur elastycznych. Znormalizowane są wielkości oraz wymagania co do odporności na ciśnienie (40 kG/cm3), przeginanie i wpływ się często rozmaite siłowniki, sterowane ręcznie przez kierowcę. Instalacja taka, tzw. półautomatyczna, nadaje Się zwłaszcza do dużego samochodu ciężarowego lub autobusu, gdzie z uwagi na znaczną liczbę punktów smarowania trzeba stosować pompę oleju o dużej wydajności, której napęd ręczny lub nożny byłby zbyt męczący dla kierowcy. Instalacje półautomatyczne są na ogół dość proste i łatwe do wbudowania, ponieważ pompę i związany z nią zbiornik oleju można umieścić w dowolnym punkcie nadwozia lub podwozia, a jedynie podzespół sterujący lub włączający powinien znajdować się w zasięgu ręki kierowcy. Read the rest of this entry »

Posted on 18 Jul 2018 In: Uncategorized

Punkt smarowania

Każdy punkt smarowania jest zasilany z oddzielnej komory dozującej. Przez zakładanie komór dozujących o różnej pojemności można zmieniać wielkości dawek tłoczonego oleju, a wiec można doprowadzać do miejsc smarowania dokładnie takie ilości oleju, jakie są potrzebne w danych punktach. Siatka w kanale wlotowym rozdzielacza zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń do gniazd zaworów rozdzielacza. Olej dopływa do rozdzielacza przez przewód temperatury (w zakresie — 40 + 70 oc). Ponadto znormalizowane sa różnego rodzaju elementy pomocnicze: złącza, końcówki, rozgałęźniki, uchwyty, podkładki, uszczelki, wkręty zaślepiające itp. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:



Najnowsze wpisy

Przy projektowaniu przekrojów podluznych i ramp wedlug schematu II, ze wzgledu na podnoszenie sie osi jezdni, nie moze ona byc uwazana za niwelete

Przy projektowaniu przekrojów podłużnych i ramp według schematu II, ze względu na podnoszenie się osi jezdni, nie może ona być uważana za niweletę. Dlatego też w takich przypadkach przyjmuje się za niweletę drogi na łuku krawędź wewnętrzną jezdni. W miejscach rozpoczęcia się obustronnych ramp w takim przypadku odbywa się skok niwelety z osi drogi na […]

WARUNKI WIDOCZNOSCI POZIOMEJ

WARUNKI WIDOCZNOŚCI POZIOMEJ . Zachowanie odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu szybkich pojazdów wymaga od trasy drogowej dobrej widoczności poziomej. Jest to ważne zwłaszcza dla łuków poziomych, skrzyżowań drogowych, skrzyżowań dróg z kolejami oraz dla przejazdów przez miasta i osiedla. Widoczność powinna być ustalana w celu zapewnienia kierowcy pojazdu samochodowego możliwości zauważenia przeszkody na odległość pozwalającą na […]

Amerykańska motoryzacja w Europie

Wielu Europejczykom amerykańska motoryzacja kojarzy się wiekopomnymi dziełami z lat 60-tych i 70-tych, które zdaniem miłośników motoryzacji i kolekcjonerów były złotymi czasami rozwoju amerykańskiej produkcji samochodów. Krążowniki szos, czy samochody sportowe to wręcz część amerykańskiej kultury czasu hipisów i przemian obyczajowych. Europejczyków amerykańska motoryzacja tego okresu fascynuje do tego stopnia, że sprowadzają ze stanów pojazdy, […]

DevURL

Partnerzy serwisu: