Posted on 24 Jul 2019 In: Uncategorized

Wyniki statystyk polskich taborów samochodowych

width=300W latach 2006-2007 przemysł transportowy przechodził największy boom. Obecnie nie przewiduje się bardzo optymistycznych prognoz perspektywy rozwoju transportu. Obawy o przyszłość i niepewna gospodarka to główne aspekty przedstawiane przez respondentów. Wśród ich opinii przeważają głosy, że nieprędko jak w ogóle powtórzy się pęd gospodarczy sprzed 5 laty. Wskaźniki koniunktury, które wyrażają istniejące i przyszłe tendencje w przewozach, czyli podstawowej działalności przedsiębiorstw transportowych pozwalają odzwierciedlić sytuację tych firm działających w kraju. Read the rest of this entry »

Posted on 24 Jul 2019 In: Uncategorized

CFM car fleet management. Dobre zarządzanie flotą samochodową przedsiębiorstwa

width=300W ostatnich latach obserwuje się duży i szybki wzrost liczebności flot samochodowych w przedsiębiorstwach, w związku, z którym pojawił się nowy zawód w branży zwany fleet menager. Osoba zajmująca stanowisko fleet menagera odpowiedzialna jest za zarządzaniem flotą samochodową w przedsiębiorstwie. Kierowanie taborem samochodowym nie jest tak proste. Wyznaczony do tego jest pracownik zwany car fleet manager.  CFM trudni się przepływem środków transportu, potrzebnych do nich zasobów ludzkich oraz innych zasobów powiązanych z procesami logistycznymi.  Do nich zalicza się: efektywność, czas, lokalizacja oraz koszty przedsięwzięć. Praca ta nie sprowadza się jednak tylko do transportu towaru z punktu A do punktu B, dziś przede wszystkim kluczowymi są decyzję odnoszące się do polityki paliwowej, serwisu i ubezpieczeń zarówno transportu jak i przewożonego towaru. Read the rest of this entry »

Posted on 24 Jul 2019 In: Uncategorized

Rynek motoryzacyjny na świecie

Badanie europejskiej branży motoryzacyjnej ukazało, że w Polsce producenci aut i podzespołów z optymizmem patrzą w przyszłość. Pomimo kryzysu prawie 40% przedsiębiorstw planuje zwiększać produkcję. Firmy produkujące samochody dostrzegają największy potencjał wzrostu sprzedaży w segmencie aut typu, „low-price” czyli samochodów wartych maksymalnie 15 tysięcy Euro. Badania rynku motoryzacyjnego wykazały, że Polska nadal pozostaje ważnym rynkiem inwestycyjnym dla producentów samochodów i podzespołów. To, że rynek polski jest dobry wynika przede wszystkim z kosztów produkcji. Read the rest of this entry »

Posted on 21 Jul 2019 In: Uncategorized

Bezpieczeństwo na drogach

Każdy, kto choć raz przejechał odcinek autostrady lub drogi ekspresowej na pewno zauważył, co najmniej kilka samochodów, które jechały o wiele szybciej niż dozwolona prędkość i o wiele szybciej niż pozostałe pojazdy na drodze. Niektórzy powiedzieliby, że to wariaci, inni, że zazdroszczą im takiej maszyny, która potrafi pojechać więcej niż 140 kilometrów na godzinę. Jednak najbardziej jest w takich sytuacjach to, że nadmierna prędkość któregokolwiek z samochodów znajdujących się na drodze może spowodować poważny, często śmiertelny wypadek. Dlaczego niektórzy z kierowców zamiast jechać przepisowo, zgodnie z dozwoloną prędkością, wolą jechać tyle ile fabryka dała i stwarzać tym zagrożenie dla pozostałych uczestników ruchu? Może to brak wyobraźni, brak rozsądku, może chęć podniesienia poziomu adrenaliny, jaką powoduje właśnie szybka jazda… Powodów może być wiele. Czemu żaden z kierowców, który ma ciężką nogę do pedału gazu, nie pomyśli najpierw o bezpieczeństwie swoim, współpasażerów a także innych uczestników ruchu? Jak się ktoś spieszy może zawsze wyjechać te parę minut lub pół godziny wcześniej i zdążyć na czas, zamiast pędzić na złamanie karku i spowodować nieszczęście. Read the rest of this entry »

Posted on 21 Jul 2019 In: Uncategorized

Jak dbać o samochód?

Kiedy kupuje się swój pierwszy własny pojazd na czterech kołach, dbanie o taki samochód jest czystą przyjemnością. Pucuje się go często, pastuje lakier, myje się, co najmniej raz tygodniu, aby nie był zakurzony… Po prostu robi się wszystko to, aby samochód pięknie wyglądał, cieszył oko, a także dawał przyjemność z jazdy. Dla większości mężczyzn dłubanie przy swoim samochodzie to naprawdę duża przyjemność. Zwłaszcza, jeśli jest to pierwszy samochód. Nie bez powodu mówi się, że pierwszy samochód dla mężczyzny jest jak pierwsza kobieta. Read the rest of this entry »

Posted on 20 Jul 2019 In: Uncategorized

Sposób na dobrą motoryzację

Amerykańska motoryzacja pasjonuje i zadziwia. Różni się znacznie od europejskiej. Stawia na wielkość, nowoczesność i prostotę. Auta amerykańskiej produkcji nie zdobywają rynku na Starym Kontynencie. Są masywne i paliwożerne. Read the rest of this entry »

Posted on 20 Jul 2019 In: Uncategorized

Podróż z dzieckiem

Rodzice małych dzieci doskonale wiedzą, jak trudna jest jazda z dzieckiem. Malec ma swoje potrzeby, szybko nudzi się. Motoryzacja sprawia przyjemność dorosłym, ale nie dzieciom. Najmłodsi nie zdążą wejść do samochodu, a już pytają, kiedy dojedziemy, kiedy będzie przerwa i coś zjemy. Największy problem jest z małymi pociechami, które nie potrafią długo wytrzymać bez ruchu. Read the rest of this entry »

Posted on 6 Jul 2019 In: Uncategorized

Kolejnosc postepowania

Kolejność postępowania. 1) pochylenie poprzeczne poboczy doprowadza się do wielkości pochylenia jezdni przed rozpoczęciem rampy podobnie jak dla schematu 2) przez obracanie dookoła osi drogi doprowadza się zewnętrzną połowę jezdni do jednostajnego pochylenia poprzecznego o wielkości jak i pochylenie na prostej il w tym przypadku poprzecznik: o ,takim pochyleniu jednostronnym jest odległy od początku rampy o: l = b il, gdzie id jest pochyleniem podłużnym krawędzi jezdni 3) w dalszym ciągu podnosi się zewnętrzną krawędź jezdni do pochylenia poprzecznego i jednocześnie uwzględnia się poszerzenie jezdni d 4) wysokość podniesienia krawędzi zewnętrznej jezdni wynosi: H = (b + Zp + d) i. Schemat III. Układ podobny jak w poprzednim przypadku, jednak oś jezdni (co do wysokości) pozostaje bez zmian. W związku z tym podlega obniżeniu krawędź wewnętrzna jezdni. Read the rest of this entry »

Posted on 6 Jul 2019 In: Uncategorized

Pochylenie wewnetrznej strony jezdni nie zmienia sie

Pochylenie wewnętrznej strony jezdni nie zmienia się. Kolejność postępowania jest następująca: 1) na pewnym odcinku przed rozpoczęciem rampy podnosi się zewnętrzne pobocze do pochylenia takiego, jak i pochylenie jezdni (na wysokośći) podniesienie krawędzi pobocza wykonuje się na krótkim odcinku przez zastosowanie pochylenia podłużnego 0,01 -7- 0,07, 2) krawędź zewnętrzna korony drogi zostaje podniesiona do wysokości h2 przez zastosowanie pochylenia podłużnego id w tym przypadku odbywa się obrót zewnętrznej połowy jezdni naokoło jej osi 3) tyczy się rampę w ten sposób, że dzieli się jej długość na kilka części i ustala w tych punktach przekroje poprzeczne drogi l) dzieli się rampę na n części (zazwyczaj 5). Dla podanego przykładu pochylenie poprzeczne na luku jest równe pochyleniu poprzecznemu na prostej. Jeżeli łuk wymaga poszerzenia, które zwykle wykonuje się po stronie wewnętrznej, to pobocze wewnętrzne sprowadza się (jak i pobocze zewnętrzne) do pochylenia takiego jak jezdnia. Schemat II. Read the rest of this entry »

Posted on 5 Jul 2019 In: Uncategorized

Koszty budowy serpentyn ze wzgledu na trudne warunki sa powazne

Koszty budowy serpentyn ze względu na trudne warunki są poważne. Koszty te wzrastają również i dlatego, że zazwyczaj wykonanie serpentyn wymaga stosowania kosztownych budowli oporowych (mury) i kosztownych zabezpieczeń skarp. Stosowanie murów podporowych umożliwia zmniejszenie ilości robót ziemnych, w niektórych natomiast przypadkach w ogóle decyduje o możliwości zastosowania rozwiązania serpentynowego. Ze względu na stosowanie łuków o małych promieniach i utrudnione warunki ruchu przez serpentyny, zaleca się w tych przypadkach stosowanie krzywych przejściowych, chociaż powoduje to zwiększenie ilości robót wskutek zwiększenia szerokości samej serpentyny (przesuwają się wierzchołki krzywych pomocniczych). Jako przypadek krańcowy można dopuścić takie długości krzywych przejściowych, że łuk pomocniczy nawet całkiem znika. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

polecam akumulator szczecin www.e-moto.pl
auto arek opinie

Najnowsze wpisy

Półoś przegubowa

W układzie niezależnego zawieszenia kół tylnego mostu napędowego samochodu stosuje się zwykle półosie napędowe jednoprzegubowe lub dwuprzegubowe, zwykle w postaci wałków napędowych. Swego rodzaju wyjątkiem jest łamany tylny most napędowy samochodu TATRA 1 11, w którym dzięki specjalnej konstrukcji wahliwie osadzone półosie nie mają w ogóle przegubów Natomiast w przednich mostach napędowych, ze względu na […]

Stale bazy maja trwale zabudowania na pomieszczenia dla poszczególnych dzialów

W tym przypadku nie bedzie prostej miedzy koncem jednego luku i poczatkiem nastepnego

W tym przypadku nie będzie prostej między końcem jednego łuku i początkiem następnego. Jest to możliwe dla dwóch krzywych o tej samej przechyłce. Krzywizna, która powstała w ten sposób, nazywa się krzywą koszową. Jeżeli dwa łuki kołowe łączą się ze sobą bezpośrednio bez wstawki prostej, to krzywe takie nazywamy połączonymi. Gdyby krzywe kołow miały przechyłki […]

DevURL

Partnerzy serwisu: