Posted on 25 Jul 2018 In: Uncategorized

Flota samochodowa charakterystyka pojęcia

width=300Tabor samochodowy zwany również flotą samochodową to zasób środków samochodowych, jaki posiada przedsiębiorstwo. Termin opisuje nie tylko samochody osobowe, ale także dotyczy pojazdów, które służą innym celom, np. tabor autobusowy, tabor maszyn drogowych, tabor samochodów dostawczych. Ze względu na rodzaje posiadanych samochodów tabor przedsiębiorstwa dzieli się na: osobowe i ciężarowe. Istnieje też pojęcie taboru kolejowego, w którego skład wchodzą: tabor tradycyjny, osobowy i towarowy. Read the rest of this entry »

Posted on 21 Jul 2018 In: Uncategorized

Zamiłowanie amerykanów

Amerykanie znani są na świecie z zamiłowania do rzeczy dużych. Cenią duże domy, ogrody, lubią otaczać się gromadą przyjaciół, są przywiązani do dużych porcji jedzenia. Podobną tendencję wykazują przy zakupie samochodów.  Amerykanie kochają przestrzeń, więc wybierają samochody duże, w których zmieści się rodzina lub przyjaciele, auta idealne na długie wyprawy. Amerykanie nie kupują małych samochodów, o czym boleśnie przekonał się producent autka SMART, który sprzedaje w tym kraju zaledwie około 5000 egzemplarzy rocznie. Przyzwyczajeń Amerykanów nie zmieni niecodzienna karoseria, czy możliwości, jakie oferuje europejski maluch. Read the rest of this entry »

Posted on 21 Jul 2018 In: Uncategorized

Luksusowe towary

Amerykanie, zwłaszcza ci zamożniejsi kochają luksusowe towary i nie żałują pieniędzy na zakup przedmiotów z najwyższej półki. Podobnie jest z samochodami. Idealny czterokołowy pojazd dla Amerykanina musi być duży i luksusowo wyposażony. Amerykanie jeżdżą dużo, muszą przemieszczać się po rozległym terytorialnie kraju, więc potrzebują samochodów wytrzymałych, o niskiej awaryjności. Przeciętnemu Europejczykowi amerykańska motoryzacja kojarzy się z dwoma typami samochodów: dużymi, wygodnymi sedanami i sportowymi muscle carami wyposażonymi w wielkie silniki. Read the rest of this entry »

Posted on 21 Jul 2018 In: Uncategorized

Amerykańska jakość

Jakość sprawia, że z danej rzeczy możemy korzystać dłużej. Przytoczona stara handlowa prawda sprawdza się w przypadku samochodów. Według amerykańskich badań mieszkańcy Stanów Zjednoczonych Ameryki jeżdżą coraz starszymi pojazdami. Nie chodzi tutaj jedynie o konieczność oszczędzania z powodu kryzysu i rosnące ubożenie społeczeństwa nękanego przez coraz większe bezrobocie. Średnia wieku 247 milionów samochodów jeżdżących po amerykańskich drogach wynosi obecnie 11,4 roku. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Najnowsze wpisy

Dla dróg dalekobieznych

Dla dróg dalekobieżnych, przeznaczonych do ruchu z dużymi szybkościami, a zwłaszcza dla dróg przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego, graniczna (praktyczna) wielkość R jest znacznie mniejsza i sięga 15 cm, a nawet 7,5 cm. W takich przypadkach wielkości promieni Ro nie wymagających krzywych przejściowych wypadają znacznie większe. Istotne znaczenie mają krzywe przejściowe dla promieni mniejszych, wymagających […]

Zewnetrzne krawedzi jezdni na odsrodkowej osiaga maksimum

Zewnętrzne krawędzi jezdni na odśrodkowej osiąga maksimum. Dodatkowe pochylenie jednocześnie następuje pewne pogorszenie się warunków poruszania samochodu rampie po rampie ze względu na powstawanie dodatkowego pochylenia podłużnego po stronie zewnętrznej jezdni wskutek podniesienia jej krawędzi. Nie można stosować zbyt gwałtownego podnoszenia się zewnętrznej krawędzi jezdni, aby nie nastąpiło uderzenie przy przejeździe samochodu przez rampę. Przy […]

Przy promieniach luków poziomych wiekszych niz podane w tablicy krzywe przejsciowe nie sa potrzebne

Przy promieniach łuków poziomych większych niż podane w tablicy (dla odpowiednich szybkości podstawowych) krzywe przejściowe nie są potrzebne, gdyż kierowca wozu może do zakreślania krzywej przejściowej wykorzystać dostatecznie szeroką jezdnię w łagodnym łuku. Krzywe przejściowe na drogach przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego są stosowane często i dla promieni większych niż Ro Krzywe przejściowe mogą być […]

DevURL

Partnerzy serwisu: