Posted on 12 Jun 2018 In: Uncategorized

WARUNKI WIDOCZNOSCI POZIOMEJ

WARUNKI WIDOCZNOŚCI POZIOMEJ . Zachowanie odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu szybkich pojazdów wymaga od trasy drogowej dobrej widoczności poziomej. Jest to ważne zwłaszcza dla łuków poziomych, skrzyżowań drogowych, skrzyżowań dróg z kolejami oraz dla przejazdów przez miasta i osiedla. Widoczność powinna być ustalana w celu zapewnienia kierowcy pojazdu samochodowego możliwości zauważenia przeszkody na odległość pozwalającą na zahamowanie pojazdu. Przy tym za przeszkodę należy uważać uszkodzenie nawierzchni drogi (tj. Read the rest of this entry »

Posted on 11 Jun 2018 In: Uncategorized

Dopuszczalna wielkosc wzrostu przyspieszenia sily odsrodkowej dla transportu kolejowego przyjmuje sie k = 0,3 – 0,6 m/sek

Dopuszczalną wielkość wzrostu przyspieszenia siły odśrodkowej dla transportu kolejowego przyjmuje się k = 0,3 – 0,6 m/sek. Dla dróg samochodowych wielkość tę przyjmuje się w granicach k = 0,5 – 1,0 m/sek jest to oparte na doświadczeniach poczynionych przy eksploatacji dróg przeznaczonych do ruchu szybkiego, przy czym dla dróg publicznych, przeznaczonych również do ruchu mieszanego, za najbardziej odpowiednią należy uznać wielkość: k = 0,6 m/sek. Przyspieszenie siły odśrodkowej dla ruchu po krzywej przejściowej wynosi a = V2. Ze zmniejszeniem się promienia krzywej przejściowej przyspieszenie to wzrasta, osiągając maksimum dla początku łuku kołowego. Najbardziej racjonalnym kształtem krzywej przejściowej jest klotoida, jednak. Read the rest of this entry »

Posted on 10 Jun 2018 In: Uncategorized

Przy promieniach luków poziomych wiekszych niz podane w tablicy krzywe przejsciowe nie sa potrzebne

Przy promieniach łuków poziomych większych niż podane w tablicy (dla odpowiednich szybkości podstawowych) krzywe przejściowe nie są potrzebne, gdyż kierowca wozu może do zakreślania krzywej przejściowej wykorzystać dostatecznie szeroką jezdnię w łagodnym łuku. Krzywe przejściowe na drogach przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego są stosowane często i dla promieni większych niż Ro Krzywe przejściowe mogą być również stosowane, jako wprowadzenie optyczne w łuk, ponieważ nadają łukowi poziomemu łagodne zaokrąglenie. Umieszczenie krzywej przejściowej w łuku poziomym wymaga przesunięcia łuku zasadniczego o promieniu R do wewnątrz łuku o pewną wielkość. Normatywy na ustalenie dopuszczalnego przesunięcia krzywej przejazdu samochodu nie są dokładnie ustalone. Przy łukach płaskich, a więc gdy wielkości R wypadają małe, korzystając z będącej do dyspozycji szerokości pasa jezdni, samochód może zakreślić krzywą przejściową na łuku kołowym. Read the rest of this entry »

Posted on 10 Jun 2018 In: Uncategorized

Dla dróg dalekobieznych

Dla dróg dalekobieżnych, przeznaczonych do ruchu z dużymi szybkościami, a zwłaszcza dla dróg przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego, graniczna (praktyczna) wielkość R jest znacznie mniejsza i sięga 15 cm, a nawet 7,5 cm. W takich przypadkach wielkości promieni Ro nie wymagających krzywych przejściowych wypadają znacznie większe. Istotne znaczenie mają krzywe przejściowe dla promieni mniejszych, wymagających większych przesunięć M. W takich przypadkach przejazd samochodu z prostej w łuk bez stosowania krzywych przejściowych, z zachowaniem szybkości podstawowej, nie byłby możliwy. 9. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:



Najnowsze wpisy

Liście na drodze

Zgodnie z pomysłami wszystkich Mądrych tego świata kierowców winno podzielić się na 3 grupy. Do grupy pierwszej należeliby kierowcy, którzy niedawno uzyskali dokument uprawniający ich do prowadzenia pojazdów mechanicznych, których charakteryzowałby listek zielony przyklejony na tylną szybę. Grupa druga, ta najbardziej liczna zatwardziałych kierowców umiejętnie poruszających się po drogach, którzy nie byliby obdarowani żadnym listkiem. […]

Rynek motoryzacyjny na świecie

Badanie europejskiej branży motoryzacyjnej ukazało, że w Polsce producenci aut i podzespołów z optymizmem patrzą w przyszłość. Pomimo kryzysu prawie 40% przedsiębiorstw planuje zwiększać produkcję. Firmy produkujące samochody dostrzegają największy potencjał wzrostu sprzedaży w segmencie aut typu, „low-price” czyli samochodów wartych maksymalnie 15 tysięcy Euro. Badania rynku motoryzacyjnego wykazały, że Polska nadal pozostaje ważnym rynkiem […]

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże […]

DevURL

Partnerzy serwisu: