Posted on 19 Feb 2019 In: Uncategorized

Instalacja centralnego smarowania

Omawiana instalacja centralnego smarowania wyposażona jest w lampkę kontrolna, która zapalając się po włączeniu pompy wskazuje kierowcy, że wszystkie punkty smarowania zasilone zostały dawkami oleju. Obwód lampki zamykany jest przez specjalny włącznik ciśnieniowy, wbudowany zwykle w przewodzie w sąsiedztwie punktu smarowania najbardziej odległego od pompy. Lampka kontrolna jest zwykle zespolona z zaworem włączającym. Samoczynne instalacje centralnego smarowania Istotną wadą instalacji z pompami o napędzie ręcznym lub nożnym oraz układów półautomatycznych jest to, że należy pamiętać o ich uruchamianiu w określonych odstępach czasu (przebiegu). Jeżeli kierowca o tym zapomni, wsku tek pogorszenia warunków smarowania wzmaga się zużycie części, a nawet mogą wystąpić niedomagania zespołów i mechanizmów podwozia. Read the rest of this entry »

Posted on 19 Feb 2019 In: Uncategorized

Mechanizm krzywkowy

Mechanizm zapobiega wprawdzie zatrzymywania się jednego kół pędnych samochodu w razie poślizgu drugiego kola pędnego danego mostu napędowego, lecz cechuje się istotnymi wadami jak: niska sprawność mechaniczna, intensywne zużycie części oraz trudności technologiczne wykonania odpowiedniego zarysu krzywek. Krzywkowy mechanizm różnicowy osiowy różni się od krzywkowego mechanizmu promieniowego jedynie układem konstrukcyjnym, dzięki któremu kamienie ślizgając się pomiędzy krzywkowymi bieżniami tarcz związanych z półosiami wykonują ruchy poosiowe, co nie wpływa na zasade działania. Slimakowy mechanizm różnicowy. Slimak napędzający przekładni głównej zazębia się ze ślimacznicą związaną ze środkową częścią obudowy mechanizmu różnicowego. W (budowie tej osadz0ne sa ośki t wokół których obracać się mogą ślimacznice, zazębione z z satelitami-ślimakami, które z kolei zazębiają sie z kiblami koronowymi również w postaci ślimacznic. Read the rest of this entry »

Posted on 18 Feb 2019 In: Uncategorized

Wycieraczki elektryczne

Wycieraczki elektryczne są na ogół bardzo lekkie, a ciężar kompletnej dużej wycieraczki do samochodu cieżarowego nie przekracza zwykle 1 k G. Budowa elektrycznego silnika za pomocą mechanizmu dźwigniowego napędza dwa pióra wychylające się przeciwbieżnie. Na ogół zapewnia się co najmniej dwie różne częstości wychyleń piór wycieraczki — wyposażając ją w nastawny opornik do zmieniania natężenia prądu zasilającego silnik. Dodatkowo stosuje się zwykle urządzenie zmuszające pióra do zatrzymywania się w położeniach skrajnych. Wycieraczka SL24, stosowana w samochodach osobowych, jak np. Read the rest of this entry »

Posted on 18 Feb 2019 In: Uncategorized

Układ z siłownikiem pneumatycznym

Do uruchamiania instalacji centralnego smarowania wykorzystuje się sprężone powietrze, np. z układu hamulcowego samochodu. Zwykle urządzenie tłoczące wykonane jest w postaci tłokowej pompy Oleju, zasilanej okresowo sprężonym powietrzem. System LINCOLN MULTI-LUBER. Pompa oleju jest uruchamiana przez siłownik pneumatyczny, zasilany sprężonym powietrzem podczas uruchamiania hamulców. Read the rest of this entry »

Posted on 18 Feb 2019 In: Uncategorized

Układ z siłownikiem podciśnieniowym

Po uruchomieniu silnika lampka kontrolna gaśnie (podobnie jak lampka kontrolna ładowania). Do uruchamiania pompy oleju w instalacji centralnego smarowania można wykorzystać zmiany podciśnienia w rurze ssącej pracującego silnika. Komora robocza siłownika jest połączona przewodem z rura ssąca silnika. Odkształcanie sie przepony powoduje przesuwanie się nurnika, pod którym wbudowany jest zawór ssący, umożliwiający dopływ oleju ze zbiornika System GIRLING BIJUR. Zbiornik oleju po łączony jest przewodem z pompą cieplną w postaci komory tłoczącej, która jest wykonana z cienkiej blachy. Read the rest of this entry »

Posted on 18 Feb 2019 In: Uncategorized

Pompa oleju

Pompa oleju o dwóch głowicach ma dwa kola krzywkowe pn obu stronach wałka, ustawione w taki sposób, że olej jest tłoczony do przewodów na przemian, raz jednej, a raz drugiej głowicy. Pompa jest umocowana poziomo do poprzeczki ramy. Olej dopływa ze zbiornika umieszczonego nad pompą. Ponieważ każdy punkt smarowania otrzymuje dawkę co 5 . . Read the rest of this entry »

Posted on 18 Feb 2019 In: Uncategorized

Olej naplywa do przestrzeni pomiedzy

Olej napływa do przestrzeni pomiędzy nurnikiem głównym a nurnikiem pomocniczym w okresie, kiedy nurnik główny przesuwa się w sąsiedztwie lewego położenia skrajnego. Pod naciskiem krzywki nurnik przesuwa sie w prawo wykonując suw roboczy. Skoro nurnik pomocniczy oprze się o gniazdo, dalszy ruch nurnika głównego w prawo powoduje wytłaczanie oleju i cylindra pompy poprzez zawór kulkowy i kanał w ramieniu rozdzielczym, a następnie przez zawór odcinający do przewodu prowadzącego do punktu smarowania. Ramię rozdzielcze obracając się umożliwia po kolei dopływ oleju do każdego przewodu. Zawory odcinające zapobiegają spadkowi ciśnienia oleju w przewodach w okresach czasu, kiedy ramie rozdzielcze zasila inne przewody. Read the rest of this entry »

Posted on 17 Feb 2019 In: Uncategorized

Samozakleszczający się mechanizm różnicowy

Samozakleszczający sie mechanizm różnicowy wyróżnia się zastosowaniem dwóch sprzęgieł jednokierunkowych, po jednym do ryglowania każdej z półosi. Półosie zakończone są tarczami o zewnętrznych obrzeżach zaopatrzonych we wnęki na rolki. Obie tarcze mieszczą sie wewnatrz bębna połączonego na stale z kołem. We wnękach tarcz znajdują się rolki, które podczas obracania sie bębna zakleszczają się między bębnami z kola talerzowego na tarcze, więc i półosie. Samozakleszczający się mechanizm różnicowy, w odróżnieniu od innych, pozwala na obracanie się jednej lub dwu półosi z niezależnymi od siebie prędkościami przewyższającymi prędkość obrotową koła talerzowego, choć prędkość obrotowa wału napędowego nie ulega zmianie. Read the rest of this entry »

Posted on 17 Feb 2019 In: Uncategorized

Wałek

Wałek ma w górnej części wycięcie, w które osłona wałka giętkiego przymocowana jest z jednej strony do korpusu przekładni, a z drugiej — do korpusu reduktora. Walek giętki przekazuje napęd na wałek reduktora. Reduktor wycieraczki, umocowany pod deską rozdzielczą, składa się z przekładni ślimakowej oraz mechanizmu włączającego. Ślimacznica wykonana z brązu osadzona jest na wałku zaopatrzonym w korbe połączoną dwoma cięgłami z piórami wycieraczki. Mechanizm włączający składa się z zębatki i kółka zębatego, osadzonego na wałku raczki. Read the rest of this entry »

Posted on 17 Feb 2019 In: Uncategorized

Pióra wycieraczki

Zależnie od wykonania zespołu zaworów, pióra wycieraczki mogą wychylać się w granicach 60. . .1000 albo 100. . .1800, przy czym kąt pomiędzy położeniami skrajnymi reguluje sie dokładnie przez przesuniecie ruchomych sworzni zabieraka, osadzonych na zębatce. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Instalacje impulsowe

Istotną niedogodnością w razie stosowania półautomatycznych lub automatycznych instalacji centralnego smarowania o nieregularnym działaniu (zwłaszcza uruchamianych wskutek zmian temperatury rury wydechowej silnika lub zmian podciśnienia w rurze ssącej) jest trudność uzyskania dostatecznie wysokiego ciśnienia tłoczenia oleju. Ponadto tego rodzaju instalacje impulsowe są dość delikatne i trudne do regulacji. Zwykłe instalacje centralnego smarowania System VOGEL jest […]

Rodzinny van, czy modny cabriolet, – na co zwracać uwagę przy wyborze samochodu

Wybór auta, to niewątpliwie trudna decyzja. Niewielu jest, bowiem takich, którzy mogą pozwolić sobie na zmianę środka transportu zgodnie z tak zwanym „widzimisię”. Najczęściej jest to wybór na kilka ładnych lat, który musi sprawdzić się w różnych, nawet najbardziej nieprzewidzianych sytuacjach. Rozważmy, zatem, kiedy konkretny rodzaj nadwozia sprawdza się najlepiej. Hatchback – zdecydowanie najbardziej uniwersalny […]

Rynek motoryzacyjny na świecie

Badanie europejskiej branży motoryzacyjnej ukazało, że w Polsce producenci aut i podzespołów z optymizmem patrzą w przyszłość. Pomimo kryzysu prawie 40% przedsiębiorstw planuje zwiększać produkcję. Firmy produkujące samochody dostrzegają największy potencjał wzrostu sprzedaży w segmencie aut typu, „low-price” czyli samochodów wartych maksymalnie 15 tysięcy Euro. Badania rynku motoryzacyjnego wykazały, że Polska nadal pozostaje ważnym rynkiem […]

DevURL

Partnerzy serwisu: