Posted on 25 Feb 2018 In: Uncategorized

Branża motoryzacyjna w Polsce wczoraj i dziś

Przemysł motoryzacyjny na przestrzeni lat, na każdym rynku przeżywał wzrosty i spadki sprzedaży, które wynikały nie tylko z preferencji i zamożności kupujących. Duże znaczenie dla poszczególnych rynków zbytu miały i mają upodobania, moda i przywiązanie marki. W Polsce szczególnie zauważalny był sentyment do rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie rzadko sprzedają się samochody producentów o wątpliwym rodowodzie i renomie, jednak jeszcze na przełomie XIX wieku sytuacja wyglądała zupełnie inaczej. Polacy mimo kilku dekad, które uniemożliwiały dopływ do kraju zachodnich samochodów, to już w okresie wolności nie rzucili się na pojazdy zachodnich marek. Read the rest of this entry »

Posted on 25 Feb 2018 In: Uncategorized

Samochody elektryczne

Coraz częściej się słyszy o samochodach elektrycznych, jednak nie każdy miał okazję taki zobaczyć, a co dopiero się takim przejechać. W Polsce samochody elektryczne nie są jeszcze tak bardzo popularne jak w innych krajach, ale już na przykładowo w Warszawie jest większe prawdopodobieństwo zobaczyć taki samochód. Jak je rozpoznać? Pierwsze, co rzuca się w oczy to gabaryty takiego samochodu. Elektryczne auta są zazwyczaj małe i skromne. Mają ubogie wyposażenie, nie posiadają klimatyzacji, czasem brakuje im radia lub wspomagania układu kierowniczego, a wszystko to z jednego powodu: oszczędność energii elektrycznej. Read the rest of this entry »

Posted on 25 Feb 2018 In: Uncategorized

Jazdy doszkalające

Czasem w życiu bywa tak, że prawo jazdy zrobiło się dobre parę lat temu i leży gdzieś zakurzone. Kiedy przychodzi moment, że to prawo jazdy można by wykorzystać okazuje się, że prawie się zapomniało jak to jest być kierowcą. I co dalej? Pójść po raz kolejny na kurs? Przecież już to ma się za sobą. Jednak w takich przypadkach można sobie poradzić korzystając z tak zwanych jazd doszkalających. Takie oferty wprowadza coraz więcej szkół jazdy, ponieważ wzrasta zapotrzebowanie na tego typu usługi. Read the rest of this entry »

Posted on 25 Feb 2018 In: Uncategorized

Szkoły jazdy

Przed każdym osiemnastolatkiem, który pragnie zdobyć prawo jazdy a w przyszłości również i mieć samochód, stoi dylemat pod tytułem, „Którą szkołę jazdy wybrać?”. Jeżeli mieszka się w małym mieście, w której jest tylko jedna szkoła jazdy, to nie ma tak naprawdę wyjścia. Inaczej sprawa wygląda wtedy, kiedy mieszka się w większym mieście, czasem nawet w tym samym, co Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Wtedy przy wyborze szkoły można być wymagającym. Niektórzy wybierają pierwszą szkołę, jaką tylko napotkają i bywa tak, że jest to trafiony wybór. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Najnowsze wpisy

Naprawa srednia obejmuje naprawe lub wymiane pewnej ilosci waznych czesci maszyny (zespolu), które ulegly zuzyciu naprawa ta jest polaczona z czesciowym demontazem maszyny

Naprawa średnia obejmuje naprawę lub wymianę pewnej ilości ważnych części maszyny (zespołu), które uległy zużyciu naprawa ta jest połączona z częściowym demontażem maszyny. Naprawa średnia wymaga wyłączenia maszyny z eksploatacji na dłuższy okres trwania naprawy, wykonuje się ją w polowych warsztatach naprawczych bądź też w stałych zakładach naprawczych znajdujących się zwykle poza terenem budowy. Jeżeli […]

Fotoradary

Wakacje to przepiękny okres, kiedy można wziąć urlop i w końcu gdzieś pojechać na dłużej, odpocząć od pracy, nacieszyć się pięknymi widokami w górach czy nad morzem. Przejechanie z miasta do miasta w okresie letnim jest nie lada wyzwaniem. Mnóstwo osób, które wpadły na ten sam pomysł spotykają się na jednej drodze na przykład z […]

Dla dróg dalekobieznych

Dla dróg dalekobieżnych, przeznaczonych do ruchu z dużymi szybkościami, a zwłaszcza dla dróg przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego, graniczna (praktyczna) wielkość R jest znacznie mniejsza i sięga 15 cm, a nawet 7,5 cm. W takich przypadkach wielkości promieni Ro nie wymagających krzywych przejściowych wypadają znacznie większe. Istotne znaczenie mają krzywe przejściowe dla promieni mniejszych, wymagających […]

DevURL

Partnerzy serwisu: