Posted on 15 Jun 2018 In: Uncategorized

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże zapotrzebowanie miejsca oraz trudności w zapewnianiu prawidłowego ułożyskowania kół zębatych. Walcowa zwolnica wewnętrzna jest to przekładnia zębata złożona z dwóch kół walcowych — małego, napędzającego o uzębieniu zewnętrznym oraz dużego, napędzanego o uzębieniu wewnętrznym. Wykonanie takie zmniejsza wydatnie zapotrzebowanie miejsca, ale nie eliminuje trudności w łożyskowaniu kół zębatych zwolnicy. Planetarna zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia planetarna, wbudowana w piaście kola pędnego od strony zewnętrznej. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Wielkosc C, zwana parametrem krzywej przejsciowej, jest równa dlugosci calkowitej krzywej przejsciowej, pomnozonej przez promien luku kolowego

Wielkość C, zwana parametrem krzywej przejściowej, jest równa długości całkowitej krzywej przejściowej, pomnożonej przez promień łuku kołowego. Określenie długości krzywej przejściowej odbywa się przy zachowaniu warunku, aby wzrost siły odśrodkowej od wielkości równej zero na prostej do pełnej wartości w łuku odbywał się stopniowo, dostatecznie łagodnie, nie wywołując nieprzyjemnych uczuć u pasażerów samochodów. Kierowca pojazdu […]

Przy projektowaniu przekrojów podluznych i ramp wedlug schematu II, ze wzgledu na podnoszenie sie osi jezdni, nie moze ona byc uwazana za niwelete

Przy projektowaniu przekrojów podłużnych i ramp według schematu II, ze względu na podnoszenie się osi jezdni, nie może ona być uważana za niweletę. Dlatego też w takich przypadkach przyjmuje się za niweletę drogi na łuku krawędź wewnętrzną jezdni. W miejscach rozpoczęcia się obustronnych ramp w takim przypadku odbywa się skok niwelety z osi drogi na […]

Pasja amerykanów

Amerykanie pasję motoryzacyjną mają zakorzenioną w genach. Interesują się wszystkimi rodzajami samochodów, chętnie uczestniczą w motoryzacyjnych wydarzeniach.. W społeczeństwie przyjął się pogląd, że motoryzacją interesują się głównie mężczyźni. Kobiety podziwiają piękno aut. Przykład amerykański pokazuje, że podobne myślenie jest wyłącznie stereotypem, bowiem kobiety również wykazują zainteresowanie samochodowymi nowościami.  Coraz więcej kobiet bierze udział w rajdach […]

DevURL

Partnerzy serwisu: