Posted on 14 Dec 2018 In: Uncategorized

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże zapotrzebowanie miejsca oraz trudności w zapewnianiu prawidłowego ułożyskowania kół zębatych. Walcowa zwolnica wewnętrzna jest to przekładnia zębata złożona z dwóch kół walcowych — małego, napędzającego o uzębieniu zewnętrznym oraz dużego, napędzanego o uzębieniu wewnętrznym. Wykonanie takie zmniejsza wydatnie zapotrzebowanie miejsca, ale nie eliminuje trudności w łożyskowaniu kół zębatych zwolnicy. Planetarna zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia planetarna, wbudowana w piaście kola pędnego od strony zewnętrznej. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:



Najnowsze wpisy

Przy promieniach luków poziomych wiekszych niz podane w tablicy krzywe przejsciowe nie sa potrzebne

Przy promieniach łuków poziomych większych niż podane w tablicy (dla odpowiednich szybkości podstawowych) krzywe przejściowe nie są potrzebne, gdyż kierowca wozu może do zakreślania krzywej przejściowej wykorzystać dostatecznie szeroką jezdnię w łagodnym łuku. Krzywe przejściowe na drogach przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego są stosowane często i dla promieni większych niż Ro Krzywe przejściowe mogą być […]

Sposób na dobrą motoryzację

Amerykańska motoryzacja pasjonuje i zadziwia. Różni się znacznie od europejskiej. Stawia na wielkość, nowoczesność i prostotę. Auta amerykańskiej produkcji nie zdobywają rynku na Starym Kontynencie. Są masywne i paliwożerne.

Krzywe przejsciowe dla dróg przeznaczonych do ruchu szybkiego zazwyczaj sa stosowane jako rampy drogowe

Krzywe przejściowe dla dróg przeznaczonych do ruchu szybkiego zazwyczaj są stosowane jako rampy drogowe. W takim przypadku łuk o dozwolonym promieniu R jest nieco krótszy niż łuk teoretyczny (obliczony jakby krzywej przejściowej nie było), ponieważ część łuku kołowego zajmuje krzywa przejściowa. W przypadkach wyjątkowych łuk kołowy całkowicie ginie i zostaje zastąpiony przez dwie styczne do […]

DevURL

Partnerzy serwisu: