Posted on 25 Dec 2018 In: Uncategorized

Branża motoryzacyjna w Polsce wczoraj i dziś

Przemysł motoryzacyjny na przestrzeni lat, na każdym rynku przeżywał wzrosty i spadki sprzedaży, które wynikały nie tylko z preferencji i zamożności kupujących. Duże znaczenie dla poszczególnych rynków zbytu miały i mają upodobania, moda i przywiązanie marki. W Polsce szczególnie zauważalny był sentyment do rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie rzadko sprzedają się samochody producentów o wątpliwym rodowodzie i renomie, jednak jeszcze na przełomie XIX wieku sytuacja wyglądała zupełnie inaczej. Polacy mimo kilku dekad, które uniemożliwiały dopływ do kraju zachodnich samochodów, to już w okresie wolności nie rzucili się na pojazdy zachodnich marek. Read the rest of this entry »

Posted on 25 Dec 2018 In: Uncategorized

Samochody elektryczne

Coraz częściej się słyszy o samochodach elektrycznych, jednak nie każdy miał okazję taki zobaczyć, a co dopiero się takim przejechać. W Polsce samochody elektryczne nie są jeszcze tak bardzo popularne jak w innych krajach, ale już na przykładowo w Warszawie jest większe prawdopodobieństwo zobaczyć taki samochód. Jak je rozpoznać? Pierwsze, co rzuca się w oczy to gabaryty takiego samochodu. Elektryczne auta są zazwyczaj małe i skromne. Mają ubogie wyposażenie, nie posiadają klimatyzacji, czasem brakuje im radia lub wspomagania układu kierowniczego, a wszystko to z jednego powodu: oszczędność energii elektrycznej. Read the rest of this entry »

Posted on 25 Dec 2018 In: Uncategorized

Jazdy doszkalające

Czasem w życiu bywa tak, że prawo jazdy zrobiło się dobre parę lat temu i leży gdzieś zakurzone. Kiedy przychodzi moment, że to prawo jazdy można by wykorzystać okazuje się, że prawie się zapomniało jak to jest być kierowcą. I co dalej? Pójść po raz kolejny na kurs? Przecież już to ma się za sobą. Jednak w takich przypadkach można sobie poradzić korzystając z tak zwanych jazd doszkalających. Takie oferty wprowadza coraz więcej szkół jazdy, ponieważ wzrasta zapotrzebowanie na tego typu usługi. Read the rest of this entry »

Posted on 25 Dec 2018 In: Uncategorized

Szkoły jazdy

Przed każdym osiemnastolatkiem, który pragnie zdobyć prawo jazdy a w przyszłości również i mieć samochód, stoi dylemat pod tytułem, „Którą szkołę jazdy wybrać?”. Jeżeli mieszka się w małym mieście, w której jest tylko jedna szkoła jazdy, to nie ma tak naprawdę wyjścia. Inaczej sprawa wygląda wtedy, kiedy mieszka się w większym mieście, czasem nawet w tym samym, co Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Wtedy przy wyborze szkoły można być wymagającym. Niektórzy wybierają pierwszą szkołę, jaką tylko napotkają i bywa tak, że jest to trafiony wybór. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Przy promieniach luków poziomych wiekszych niz podane w tablicy krzywe przejsciowe nie sa potrzebne

Przy promieniach łuków poziomych większych niż podane w tablicy (dla odpowiednich szybkości podstawowych) krzywe przejściowe nie są potrzebne, gdyż kierowca wozu może do zakreślania krzywej przejściowej wykorzystać dostatecznie szeroką jezdnię w łagodnym łuku. Krzywe przejściowe na drogach przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego są stosowane często i dla promieni większych niż Ro Krzywe przejściowe mogą być […]

Koszty budowy serpentyn ze wzgledu na trudne warunki sa powazne

Koszty budowy serpentyn ze względu na trudne warunki są poważne. Koszty te wzrastają również i dlatego, że zazwyczaj wykonanie serpentyn wymaga stosowania kosztownych budowli oporowych (mury) i kosztownych zabezpieczeń skarp. Stosowanie murów podporowych umożliwia zmniejszenie ilości robót ziemnych, w niektórych natomiast przypadkach w ogóle decyduje o możliwości zastosowania rozwiązania serpentynowego. Ze względu na stosowanie łuków […]

Zewnetrzne krawedzi jezdni na odsrodkowej osiaga maksimum

Zewnętrzne krawędzi jezdni na odśrodkowej osiąga maksimum. Dodatkowe pochylenie jednocześnie następuje pewne pogorszenie się warunków poruszania samochodu rampie po rampie ze względu na powstawanie dodatkowego pochylenia podłużnego po stronie zewnętrznej jezdni wskutek podniesienia jej krawędzi. Nie można stosować zbyt gwałtownego podnoszenia się zewnętrznej krawędzi jezdni, aby nie nastąpiło uderzenie przy przejeździe samochodu przez rampę. Przy […]

DevURL

Partnerzy serwisu: