Posted on 22 Aug 2018 In: Uncategorized

Branża motoryzacyjna w Polsce wczoraj i dziś

Przemysł motoryzacyjny na przestrzeni lat, na każdym rynku przeżywał wzrosty i spadki sprzedaży, które wynikały nie tylko z preferencji i zamożności kupujących. Duże znaczenie dla poszczególnych rynków zbytu miały i mają upodobania, moda i przywiązanie marki. W Polsce szczególnie zauważalny był sentyment do rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie rzadko sprzedają się samochody producentów o wątpliwym rodowodzie i renomie, jednak jeszcze na przełomie XIX wieku sytuacja wyglądała zupełnie inaczej. Polacy mimo kilku dekad, które uniemożliwiały dopływ do kraju zachodnich samochodów, to już w okresie wolności nie rzucili się na pojazdy zachodnich marek. Read the rest of this entry »

Posted on 22 Aug 2018 In: Uncategorized

Samochody elektryczne

Coraz częściej się słyszy o samochodach elektrycznych, jednak nie każdy miał okazję taki zobaczyć, a co dopiero się takim przejechać. W Polsce samochody elektryczne nie są jeszcze tak bardzo popularne jak w innych krajach, ale już na przykładowo w Warszawie jest większe prawdopodobieństwo zobaczyć taki samochód. Jak je rozpoznać? Pierwsze, co rzuca się w oczy to gabaryty takiego samochodu. Elektryczne auta są zazwyczaj małe i skromne. Mają ubogie wyposażenie, nie posiadają klimatyzacji, czasem brakuje im radia lub wspomagania układu kierowniczego, a wszystko to z jednego powodu: oszczędność energii elektrycznej. Read the rest of this entry »

Posted on 22 Aug 2018 In: Uncategorized

Jazdy doszkalające

Czasem w życiu bywa tak, że prawo jazdy zrobiło się dobre parę lat temu i leży gdzieś zakurzone. Kiedy przychodzi moment, że to prawo jazdy można by wykorzystać okazuje się, że prawie się zapomniało jak to jest być kierowcą. I co dalej? Pójść po raz kolejny na kurs? Przecież już to ma się za sobą. Jednak w takich przypadkach można sobie poradzić korzystając z tak zwanych jazd doszkalających. Takie oferty wprowadza coraz więcej szkół jazdy, ponieważ wzrasta zapotrzebowanie na tego typu usługi. Read the rest of this entry »

Posted on 22 Aug 2018 In: Uncategorized

Szkoły jazdy

Przed każdym osiemnastolatkiem, który pragnie zdobyć prawo jazdy a w przyszłości również i mieć samochód, stoi dylemat pod tytułem, „Którą szkołę jazdy wybrać?”. Jeżeli mieszka się w małym mieście, w której jest tylko jedna szkoła jazdy, to nie ma tak naprawdę wyjścia. Inaczej sprawa wygląda wtedy, kiedy mieszka się w większym mieście, czasem nawet w tym samym, co Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Wtedy przy wyborze szkoły można być wymagającym. Niektórzy wybierają pierwszą szkołę, jaką tylko napotkają i bywa tak, że jest to trafiony wybór. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Autobus czy samochód?

Ciężko sobie wyobrazić miasto bez własnego transportu miejskiego. Ludzie przecież czymś muszą dojeżdżać do pracy, a nie każdy może sobie pozwolić na własny samochód. Rowerem to już w ogóle nikt by nie chciał dojeżdżać do pracy, zwłaszcza zimą. Dlatego powstała idea transportu miejskiego, aby było możliwe przedostanie się z jednego punktu w mieście do drugiego. […]

Mechanizm otwierania klap zewnętrznych

Na wale B mechanizmu otwierania klap wewnętrznych są zaklinowane dźwignia, napędzana tłoczyskiem siłownika pneumatycznego, oraz dźwignia, połączona sworzniem z łącznikiem. Łącznik jest przegubowo połączony z dźwigniami rozpierającymi klap wewnętrznych. Klapy są zawiasami zawieszone na wale mechanizmu otwierania klap zewnętrznych A oraz na wale B. Obydwa wały są osadzone w łożyskach, przyspawanych do dolnych półek belki […]

Dla dróg dalekobieznych

Dla dróg dalekobieżnych, przeznaczonych do ruchu z dużymi szybkościami, a zwłaszcza dla dróg przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego, graniczna (praktyczna) wielkość R jest znacznie mniejsza i sięga 15 cm, a nawet 7,5 cm. W takich przypadkach wielkości promieni Ro nie wymagających krzywych przejściowych wypadają znacznie większe. Istotne znaczenie mają krzywe przejściowe dla promieni mniejszych, wymagających […]

DevURL

Partnerzy serwisu: