Auto szyby
Naprawa, serwis oraz obsluga serwisowa auto szyb.

Posts Tagged ‘rooader’

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 10th, 2019

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe, stosowane są rzadziej niż wycieraczki elektryczne i to raczej przeważnie w samochodach ciężarowych. Wycieraczki podciśnieniowe spotyka się stosunkowo często w amerykańskich samochodach osobowych. Wycieraczka podciśnieniowa SL12 (samochodu GAZ-51), sprzężona z rurą ssacą silnika, wbudowana jest nad szybą w kabinie kierowcy. Korpus wycieraczki odlany ze stopu lekkiego, ma kształt walca przeciętego wzdłuż osi (półcylindra) zamkniętego szczelnie pokrywką. Wnętrze korpusu podzielone jest przez tłoczek uszczelniony dwoma skórzanymi paskami na dwie komory. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posts Tagged ‘rooader’

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 10th, 2019

Przed uszkodzeniem, np. w razie zablokowania piór lub przymarznięcia ich wycieraków do szyby, zabezpiecza wycieraczkę swoiste sprzęgło pomiędzy ośkami piór a dźwigniarni. W razie przeciążenia sprzęgło takie rozłącza się i unieruchomione pióro nie blokuje mechanizmu wycieraczki. Podobne wycieraczki elektryczne są stosowane w licznych samochodach europejskich i niektórych amerykańskich. Cichobieżność wycieraczki zapewnia przeważnie ślimak ze stali nierdzewnej, współpracujący ze ślimacznicą o dużej średnicy, wykonaną z nylonu. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posts Tagged ‘rooader’

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 10th, 2019

Read the rest of this entry »

Comments Off on Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posts Tagged ‘rooader’

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 10th, 2019

Wielkość C, zwana parametrem krzywej przejściowej, jest równa długości całkowitej krzywej przejściowej, pomnożonej przez promień łuku kołowego. Określenie długości krzywej przejściowej odbywa się przy zachowaniu warunku, aby wzrost siły odśrodkowej od wielkości równej zero na prostej do pełnej wartości w łuku odbywał się stopniowo, dostatecznie łagodnie, nie wywołując nieprzyjemnych uczuć u pasażerów samochodów. Kierowca pojazdu samochodowego powinien mieć dostatecznie dużo czasu, aby mógł przejechać krzywą przejściową. Czas ten praktycznie ocenia się na 1 sekundę (dla ruchu z małymi szybkościami). Przyspieszenie kątowe dopuszczalne dla ruchu samochodowego nie jest dokładnie ustalone jeżeli natomiast przeanalizujemy długości krzywych przejściowych, zalecanych przez poszczególne przepisy techniczne, możemy przyjąć, że dopuszczalne przyspieszenie kątowe waha się w granicach 0,02 – 0,05 radianów na 1 sek- lub 10 – 2,50 na 1 sek na krzywej przejściowej powstaje i stopniowo wzrasta siła odśrodkowa ten stopniowy wzrost nie powinien przekraczać ze względu na wygodę ruchu – pewnej wielkości decydujący tu jest wzrost przyspieszenia od siły odśrodkowej, który zgodnie z badaniami wywołuje u pasażerów samochodu uczucie nieprzyjemnej jazdy. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posts Tagged ‘rooader’

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 10th, 2019

Dopuszczalną wielkość wzrostu przyspieszenia siły odśrodkowej dla transportu kolejowego przyjmuje się k = 0,3 – 0,6 m/sek. Dla dróg samochodowych wielkość tę przyjmuje się w granicach k = 0,5 – 1,0 m/sek jest to oparte na doświadczeniach poczynionych przy eksploatacji dróg przeznaczonych do ruchu szybkiego, przy czym dla dróg publicznych, przeznaczonych również do ruchu mieszanego, za najbardziej odpowiednią należy uznać wielkość: k = 0,6 m/sek. Przyspieszenie siły odśrodkowej dla ruchu po krzywej przejściowej wynosi a = V2. Ze zmniejszeniem się promienia krzywej przejściowej przyspieszenie to wzrasta, osiągając maksimum dla początku łuku kołowego. Najbardziej racjonalnym kształtem krzywej przejściowej jest klotoida, jednak. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posts Tagged ‘rooader’

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 10th, 2019

Dlatego też należy uważać szybkość podstawową dla serpentyn V = 30 km/godz za szybkość najmniejszą dopuszczalną, a szybkości V = 25 i 20 km/godz za szybkości wyjątkowe. Odległość między końcem łuku pomocniczego jednej serpentyny i początkiem łuku pomocniczego serpentyny następnej powinna być jak największa. Według przepisów ZSRR nie może ona być mniejsza niż: dla dróg klasy III – 300 m IV – 200 m V-l 00 m Prof. A. K. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posts Tagged ‘rooader’

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 10th, 2019

Przy niewielkich robotach i w wyjątkowych przypadkach mogą być stosowane przenośne zbiorniki metalowe różnych wielkości. Zasadniczo jednak na robotach drogowych są stosowane zbiorniki podziemne murowane lub betonowane z pokryciem dachowym. W celu umożliwienia podgrzania bitumu w miarę jego zapotrzebowania bez konieczności podgrzewania całkowitej ilości znajdującej się w dane] komorze zbiornika, każda komora powinna mieć komorę podgrzewczą łączącą się z komorą zbiornika za pośrednictwem kanału przepływowego zaopatrzonego w zasuwy. Do przeładunku bitumu z, cystern do komór zbiornika mogą służyć kanały dopływowe doprowadzone do samego toru bądź też prowizoryczne rynny spustowe układane w czasie spuszczania bitumu na kozłach odpowiedniej wysokości. c. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posts Tagged ‘rooader’

Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 10th, 2019

Zewnętrzne krawędzi jezdni na odśrodkowej osiąga maksimum. Dodatkowe pochylenie jednocześnie następuje pewne pogorszenie się warunków poruszania samochodu rampie po rampie ze względu na powstawanie dodatkowego pochylenia podłużnego po stronie zewnętrznej jezdni wskutek podniesienia jej krawędzi. Nie można stosować zbyt gwałtownego podnoszenia się zewnętrznej krawędzi jezdni, aby nie nastąpiło uderzenie przy przejeździe samochodu przez rampę. Przy tym konstrukcja rampy przewiduje obracanie się zewnętrznej połowy jezdni naokoło osi drogi do położenia przechyłki jednostronnej. Wielkość pochylenia dodatkowego obliczamy wzorem gdzie: b – szerokość nawierzchni, io – pochylenie poprzeczne przechyłki, L, – długość rampy. Read the rest of this entry »

Comments Off on Wycieraczki pneumatyczne, podciśnieniowe lub nadciśnieniowe

Next Entries »