Posted on 20 Dec 2018 In: Uncategorized

Instalacja centralnego smarowania

Omawiana instalacja centralnego smarowania wyposażona jest w lampkę kontrolna, która zapalając się po włączeniu pompy wskazuje kierowcy, że wszystkie punkty smarowania zasilone zostały dawkami oleju. Obwód lampki zamykany jest przez specjalny włącznik ciśnieniowy, wbudowany zwykle w przewodzie w sąsiedztwie punktu smarowania najbardziej odległego od pompy. Lampka kontrolna jest zwykle zespolona z zaworem włączającym. Samoczynne instalacje centralnego smarowania Istotną wadą instalacji z pompami o napędzie ręcznym lub nożnym oraz układów półautomatycznych jest to, że należy pamiętać o ich uruchamianiu w określonych odstępach czasu (przebiegu). Jeżeli kierowca o tym zapomni, wsku tek pogorszenia warunków smarowania wzmaga się zużycie części, a nawet mogą wystąpić niedomagania zespołów i mechanizmów podwozia. Read the rest of this entry »

Posted on 20 Dec 2018 In: Uncategorized

Mechanizm krzywkowy

Mechanizm zapobiega wprawdzie zatrzymywania się jednego kół pędnych samochodu w razie poślizgu drugiego kola pędnego danego mostu napędowego, lecz cechuje się istotnymi wadami jak: niska sprawność mechaniczna, intensywne zużycie części oraz trudności technologiczne wykonania odpowiedniego zarysu krzywek. Krzywkowy mechanizm różnicowy osiowy różni się od krzywkowego mechanizmu promieniowego jedynie układem konstrukcyjnym, dzięki któremu kamienie ślizgając się pomiędzy krzywkowymi bieżniami tarcz związanych z półosiami wykonują ruchy poosiowe, co nie wpływa na zasade działania. Slimakowy mechanizm różnicowy. Slimak napędzający przekładni głównej zazębia się ze ślimacznicą związaną ze środkową częścią obudowy mechanizmu różnicowego. W (budowie tej osadz0ne sa ośki t wokół których obracać się mogą ślimacznice, zazębione z z satelitami-ślimakami, które z kolei zazębiają sie z kiblami koronowymi również w postaci ślimacznic. Read the rest of this entry »

Posted on 19 Dec 2018 In: Uncategorized

Wycieraczki elektryczne

Wycieraczki elektryczne są na ogół bardzo lekkie, a ciężar kompletnej dużej wycieraczki do samochodu cieżarowego nie przekracza zwykle 1 k G. Budowa elektrycznego silnika za pomocą mechanizmu dźwigniowego napędza dwa pióra wychylające się przeciwbieżnie. Na ogół zapewnia się co najmniej dwie różne częstości wychyleń piór wycieraczki — wyposażając ją w nastawny opornik do zmieniania natężenia prądu zasilającego silnik. Dodatkowo stosuje się zwykle urządzenie zmuszające pióra do zatrzymywania się w położeniach skrajnych. Wycieraczka SL24, stosowana w samochodach osobowych, jak np. Read the rest of this entry »

Posted on 19 Dec 2018 In: Uncategorized

Układ z siłownikiem pneumatycznym

Do uruchamiania instalacji centralnego smarowania wykorzystuje się sprężone powietrze, np. z układu hamulcowego samochodu. Zwykle urządzenie tłoczące wykonane jest w postaci tłokowej pompy Oleju, zasilanej okresowo sprężonym powietrzem. System LINCOLN MULTI-LUBER. Pompa oleju jest uruchamiana przez siłownik pneumatyczny, zasilany sprężonym powietrzem podczas uruchamiania hamulców. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:



Najnowsze wpisy

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże […]

Smarowniczki ciśnieniowe

Okresowe smarowanie zespołów i mechanizmów samochodu za pomocą indywidualnych smarowniczek ciśnieniowych jest dość pracochłonne i uciążliwe, ze względu na: duża liczbę miejsc wymagających okresowego uzupełniania zapasu smaru (w nowoczesnym dużym samochodzie ciężarowym liczba punktów smarowania w podwoziu wynosi około 60 lub nawet więcej), — trudny dostęp do większości punktów smarowania, — konieczność stosowania specjalnych smarownic […]

GRAFICZNE METODY PORÓWNANIA WARIANTÓW TECHNICZNYCH TRAS DROGOWYCH

GRAFICZNE METODY PORÓWNANIA WARIANTÓW TECHNICZNYCH TRAS DROGOWYCH . l. METODA PORÓWNANIA PERSPEKTYWY Ocena wariantów projektu trasy drogowej dla przypadków projektowania dróg przeznaczonych do szybkiego ruchu pojazdów samochodowych, nie zawsze może poprzestać na zwykłych metodach techniczno-ekonomicznego porównania. Wymagania natury ruchowej dostosowania trasy drogowej do warunków widoczności, pozwalających na szybki ruch, oraz dostosowania trasy do otaczającego terenu […]

DevURL

Partnerzy serwisu: