Posted on 14 Feb 2018 In: Uncategorized

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże zapotrzebowanie miejsca oraz trudności w zapewnianiu prawidłowego ułożyskowania kół zębatych. Walcowa zwolnica wewnętrzna jest to przekładnia zębata złożona z dwóch kół walcowych — małego, napędzającego o uzębieniu zewnętrznym oraz dużego, napędzanego o uzębieniu wewnętrznym. Wykonanie takie zmniejsza wydatnie zapotrzebowanie miejsca, ale nie eliminuje trudności w łożyskowaniu kół zębatych zwolnicy. Planetarna zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia planetarna, wbudowana w piaście kola pędnego od strony zewnętrznej. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Szyby grzejne

Jeżeli temperatura otoczenia jest niska, wskutek intensywnego chłodzenia szyb jadącego samochodu na wewnętrznych ściankach szyb obficie skrapla sie para wodna, czyli szyby zachodzą „mgłą” co wybitnie pogarsza widoczność i utrudnia kierowcy prowadzenie pojazdu. W okresie zimowym silnie chłodzona szyba przednia łatwo nawet zamarza, czyli pokrywa się nieprzezroczystą warstewką lodu. Aby w tego rodzaju warunkach zapewnić […]

Liście na drodze

Zgodnie z pomysłami wszystkich Mądrych tego świata kierowców winno podzielić się na 3 grupy. Do grupy pierwszej należeliby kierowcy, którzy niedawno uzyskali dokument uprawniający ich do prowadzenia pojazdów mechanicznych, których charakteryzowałby listek zielony przyklejony na tylną szybę. Grupa druga, ta najbardziej liczna zatwardziałych kierowców umiejętnie poruszających się po drogach, którzy nie byliby obdarowani żadnym listkiem. […]

Przy promieniach luków poziomych wiekszych niz podane w tablicy krzywe przejsciowe nie sa potrzebne

Przy promieniach łuków poziomych większych niż podane w tablicy (dla odpowiednich szybkości podstawowych) krzywe przejściowe nie są potrzebne, gdyż kierowca wozu może do zakreślania krzywej przejściowej wykorzystać dostatecznie szeroką jezdnię w łagodnym łuku. Krzywe przejściowe na drogach przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego są stosowane często i dla promieni większych niż Ro Krzywe przejściowe mogą być […]

DevURL

Partnerzy serwisu: