Posted on 13 Jan 2018 In: Uncategorized

Instalacja centralnego smarowania

Omawiana instalacja centralnego smarowania wyposażona jest w lampkę kontrolna, która zapalając się po włączeniu pompy wskazuje kierowcy, że wszystkie punkty smarowania zasilone zostały dawkami oleju. Obwód lampki zamykany jest przez specjalny włącznik ciśnieniowy, wbudowany zwykle w przewodzie w sąsiedztwie punktu smarowania najbardziej odległego od pompy. Lampka kontrolna jest zwykle zespolona z zaworem włączającym. Samoczynne instalacje centralnego smarowania Istotną wadą instalacji z pompami o napędzie ręcznym lub nożnym oraz układów półautomatycznych jest to, że należy pamiętać o ich uruchamianiu w określonych odstępach czasu (przebiegu). Jeżeli kierowca o tym zapomni, wsku tek pogorszenia warunków smarowania wzmaga się zużycie części, a nawet mogą wystąpić niedomagania zespołów i mechanizmów podwozia. Aby uwolnić kierowcę od obowiązku okresowego uruchamiania instalacji smarowania, opracowano systemy centralnego smarowania działające całkowicie samoczynnie. Są to najczęściej instalacje z napędzanymi mechanicznie pompami ciągłego działania. System MULTIPOINT (licencja CLAYTON-DEWANDRE Co). Pompa jest napędzana mechanicznie od wału napędowego samochodu za pomocą przekładni pasowej. Do pompy jest przyłączonych tyle przewodów, ile punktów smarowania ma podwozie. Pompa kolejno wytłacza dawki oleju do poszczególnych przewodów. Końcówki do dołączenia przewodów osadzone są w głowicy pompy. Zależnie od tego, czy pompa ma jedną czy dwie głowice oraz czy każda głowica zaopatrzona jest w 24 lub 36 końcówek, instalacje kompletuje się jako układ 24-, 36-, 48-, 60- lub 72-przewodowy. Wałek osadzony w łożyskach kulkowych napędza za pomocą przekładni zębatej (nie pokazanej na rysunku) wałek, na którym jest wyfrezowany Slimak zazębiający sie z kołem ślimacznicy. Obie te przekładnie zwalniające mają całkowite przełożenie 400. Koło Ślimacznicy napędza koło krzywkowe, po którym toczy się rolka osadzona w popychaczu powodującym poprzez kielich prowadzący przesuwanie sie nurnika. [przypisy: szyby samochodowe, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]

Posted on 13 Jan 2018 In: Uncategorized

Mechanizm krzywkowy

Mechanizm zapobiega wprawdzie zatrzymywania się jednego kół pędnych samochodu w razie poślizgu drugiego kola pędnego danego mostu napędowego, lecz cechuje się istotnymi wadami jak: niska sprawność mechaniczna, intensywne zużycie części oraz trudności technologiczne wykonania odpowiedniego zarysu krzywek. Krzywkowy mechanizm różnicowy osiowy różni się od krzywkowego mechanizmu promieniowego jedynie układem konstrukcyjnym, dzięki któremu kamienie ślizgając się pomiędzy krzywkowymi bieżniami tarcz związanych z półosiami wykonują ruchy poosiowe, co nie wpływa na zasade działania. Slimakowy mechanizm różnicowy. Slimak napędzający przekładni głównej zazębia się ze ślimacznicą związaną ze środkową częścią obudowy mechanizmu różnicowego. W (budowie tej osadz0ne sa ośki t wokół których obracać się mogą ślimacznice, zazębione z z satelitami-ślimakami, które z kolei zazębiają sie z kiblami koronowymi również w postaci ślimacznic. W ten sposób oba koła pędne mostu napędowego sprzężone są ze soba za pomocą układu współpracujących przekładni ślimakowych. Jak długo oba koła pędne mostu napędowego obracają się z jednakowymi prędkościami obrotowymi, tak długo ślimaki i ślimacznice mechanizmu różnicowego nie przekręcają się wokół swych osiek i spełniają jedynie:zadania elementów które łącza obudowę mechanizmu różnicowego jedną całość z półosiami. Jeżeli jedno z kół pędnych mostu napędowego zaczyna się obracać wolniej niż drugie, ślimaki i ślimacznice mechanizmu różnicowego są przymusowo przekręcane wokół swych osiek i mechanizm wskutek oporów tarcia (tym większych, szybciej obracają się ślimaki) usiłuje zwolnić obracanie się kola pędnego wirującego coraz szybciej i jednocześnie przyspieszyć:obracanie się kola pędnego Wirującego coraz wolniej. Algebraiczna suma predkosci jazdy. [przypisy: szyby samochodowe, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:



Najnowsze wpisy

Pochylenie wewnetrznej strony jezdni nie zmienia sie

Pochylenie wewnętrznej strony jezdni nie zmienia się. Kolejność postępowania jest następująca: 1) na pewnym odcinku przed rozpoczęciem rampy podnosi się zewnętrzne pobocze do pochylenia takiego, jak i pochylenie jezdni (na wysokośći) podniesienie krawędzi pobocza wykonuje się na krótkim odcinku przez zastosowanie pochylenia podłużnego 0,01 -7- 0,07, 2) krawędź zewnętrzna korony drogi zostaje podniesiona do wysokości […]

Autobus czy samochód?

Ciężko sobie wyobrazić miasto bez własnego transportu miejskiego. Ludzie przecież czymś muszą dojeżdżać do pracy, a nie każdy może sobie pozwolić na własny samochód. Rowerem to już w ogóle nikt by nie chciał dojeżdżać do pracy, zwłaszcza zimą. Dlatego powstała idea transportu miejskiego, aby było możliwe przedostanie się z jednego punktu w mieście do drugiego. […]

Talboty

W wyjątkowych przypadkach mogą być również wykorzystane zwykłe węglarki lub platformy. Jednakże użycie tych wagonów znacznie przedłuża wyładunek podsypki, zwiększa zużycie robocizny i w konsekwencji niepotrzebnie podraża koszt wykonawstwa robót. Talboty są to dwu- lub czteroosiowe wagony z bocznymi klapami wyładunkowymi, o pojemności do 90 m3 i ładowności do 105 000 kg. Klapy boczne są […]

DevURL

Partnerzy serwisu: