Posted on 1 Sep 2019 In: Uncategorized

Kolejnosc postepowania

Kolejność postępowania. 1) pochylenie poprzeczne poboczy doprowadza się do wielkości pochylenia jezdni przed rozpoczęciem rampy podobnie jak dla schematu 2) przez obracanie dookoła osi drogi doprowadza się zewnętrzną połowę jezdni do jednostajnego pochylenia poprzecznego o wielkości jak i pochylenie na prostej il w tym przypadku poprzecznik: o ,takim pochyleniu jednostronnym jest odległy od początku rampy o: l = b il, gdzie id jest pochyleniem podłużnym krawędzi jezdni 3) w dalszym ciągu podnosi się zewnętrzną krawędź jezdni do pochylenia poprzecznego i jednocześnie uwzględnia się poszerzenie jezdni d 4) wysokość podniesienia krawędzi zewnętrznej jezdni wynosi: H = (b + Zp + d) i. Schemat III. Układ podobny jak w poprzednim przypadku, jednak oś jezdni (co do wysokości) pozostaje bez zmian. W związku z tym podlega obniżeniu krawędź wewnętrzna jezdni. Read the rest of this entry »

Posted on 1 Sep 2019 In: Uncategorized

Przy projektowaniu przekrojów podluznych i ramp wedlug schematu II, ze wzgledu na podnoszenie sie osi jezdni, nie moze ona byc uwazana za niwelete

Przy projektowaniu przekrojów podłużnych i ramp według schematu II, ze względu na podnoszenie się osi jezdni, nie może ona być uważana za niweletę. Dlatego też w takich przypadkach przyjmuje się za niweletę drogi na łuku krawędź wewnętrzną jezdni. W miejscach rozpoczęcia się obustronnych ramp w takim przypadku odbywa się skok niwelety z osi drogi na jej krawędź co powinno być uwidocznione w przekroju podłużnym. 10. UKŁADY KRZYWYCH POZIOMYCH W PLANIE DROGI Wszystkie załomy trasy drogowej w planie mają zaokrąglenia w postaci łuków poziomych o odpowiednim promieniu, w miarę potrzeby połączonych z prostymi – krzywymi przejściowymi. Read the rest of this entry »

Posted on 1 Sep 2019 In: Uncategorized

W tym przypadku nie bedzie prostej miedzy koncem jednego luku i poczatkiem nastepnego

W tym przypadku nie będzie prostej między końcem jednego łuku i początkiem następnego. Jest to możliwe dla dwóch krzywych o tej samej przechyłce. Krzywizna, która powstała w ten sposób, nazywa się krzywą koszową. Jeżeli dwa łuki kołowe łączą się ze sobą bezpośrednio bez wstawki prostej, to krzywe takie nazywamy połączonymi. Gdyby krzywe kołow miały przechyłki różne, nie moglibyśmy ich konstruować jako połączone, ponieważ przejście od jednej przechyłki do drugiej wymaga pewnego odstępu. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Hopper-dozatory 411Vb

W wagonie serii Fd do uruchamiania zasuw obrotowych służą cztery dźwignie, osadzone na wałkach otwierających zasuwy. Dźwignie do uruchamiania klap kierunkowych, przeznaczonych do rozdzielania podsypki na zewnątrz, do wewnątrz, na jedną stronę toru lub na całą szerokość torowiska, oraz dźwignie rynien przedłużających są umieszczone w dolnej części nadwozia. Wagony samowyładowcze są wyposażone w hamulec powietrzny […]

Flota samochodowa charakterystyka pojęcia

Tabor samochodowy zwany również flotą samochodową to zasób środków samochodowych, jaki posiada przedsiębiorstwo. Termin opisuje nie tylko samochody osobowe, ale także dotyczy pojazdów, które służą innym celom, np. tabor autobusowy, tabor maszyn drogowych, tabor samochodów dostawczych. Ze względu na rodzaje posiadanych samochodów tabor przedsiębiorstwa dzieli się na: osobowe i ciężarowe. Istnieje też pojęcie taboru kolejowego, […]

Dozator

Dozator jest zawieszony na wieszakach, przegubowo połączonych z dźwigniami, które są zaklinowane na wale, wbudowanym w łożyskach ścian zsypu. Dozator opuszcza się w zasadzie pod wpływem własnego ciężaru, po zdjęciu haków transportowych z ramy podwozia. Podnoszenie lub opuszczanie (wyjątkowo) odbywa się za pomocą dwóch skrajnych siłowników pneumatycznych, pracujących niezależnie od siebie. Tłoczysko g siłownika jest […]

DevURL

Partnerzy serwisu: