Posted on 20 Feb 2018 In: Uncategorized

Instalacja centralnego smarowania

Omawiana instalacja centralnego smarowania wyposażona jest w lampkę kontrolna, która zapalając się po włączeniu pompy wskazuje kierowcy, że wszystkie punkty smarowania zasilone zostały dawkami oleju. Obwód lampki zamykany jest przez specjalny włącznik ciśnieniowy, wbudowany zwykle w przewodzie w sąsiedztwie punktu smarowania najbardziej odległego od pompy. Lampka kontrolna jest zwykle zespolona z zaworem włączającym. Samoczynne instalacje centralnego smarowania Istotną wadą instalacji z pompami o napędzie ręcznym lub nożnym oraz układów półautomatycznych jest to, że należy pamiętać o ich uruchamianiu w określonych odstępach czasu (przebiegu). Jeżeli kierowca o tym zapomni, wsku tek pogorszenia warunków smarowania wzmaga się zużycie części, a nawet mogą wystąpić niedomagania zespołów i mechanizmów podwozia. Read the rest of this entry »

Posted on 20 Feb 2018 In: Uncategorized

Mechanizm krzywkowy

Mechanizm zapobiega wprawdzie zatrzymywania się jednego kół pędnych samochodu w razie poślizgu drugiego kola pędnego danego mostu napędowego, lecz cechuje się istotnymi wadami jak: niska sprawność mechaniczna, intensywne zużycie części oraz trudności technologiczne wykonania odpowiedniego zarysu krzywek. Krzywkowy mechanizm różnicowy osiowy różni się od krzywkowego mechanizmu promieniowego jedynie układem konstrukcyjnym, dzięki któremu kamienie ślizgając się pomiędzy krzywkowymi bieżniami tarcz związanych z półosiami wykonują ruchy poosiowe, co nie wpływa na zasade działania. Slimakowy mechanizm różnicowy. Slimak napędzający przekładni głównej zazębia się ze ślimacznicą związaną ze środkową częścią obudowy mechanizmu różnicowego. W (budowie tej osadz0ne sa ośki t wokół których obracać się mogą ślimacznice, zazębione z z satelitami-ślimakami, które z kolei zazębiają sie z kiblami koronowymi również w postaci ślimacznic. Read the rest of this entry »

Posted on 19 Feb 2018 In: Uncategorized

Wycieraczki elektryczne

Wycieraczki elektryczne są na ogół bardzo lekkie, a ciężar kompletnej dużej wycieraczki do samochodu cieżarowego nie przekracza zwykle 1 k G. Budowa elektrycznego silnika za pomocą mechanizmu dźwigniowego napędza dwa pióra wychylające się przeciwbieżnie. Na ogół zapewnia się co najmniej dwie różne częstości wychyleń piór wycieraczki — wyposażając ją w nastawny opornik do zmieniania natężenia prądu zasilającego silnik. Dodatkowo stosuje się zwykle urządzenie zmuszające pióra do zatrzymywania się w położeniach skrajnych. Wycieraczka SL24, stosowana w samochodach osobowych, jak np. Read the rest of this entry »

Posted on 19 Feb 2018 In: Uncategorized

Układ z siłownikiem pneumatycznym

Do uruchamiania instalacji centralnego smarowania wykorzystuje się sprężone powietrze, np. z układu hamulcowego samochodu. Zwykle urządzenie tłoczące wykonane jest w postaci tłokowej pompy Oleju, zasilanej okresowo sprężonym powietrzem. System LINCOLN MULTI-LUBER. Pompa oleju jest uruchamiana przez siłownik pneumatyczny, zasilany sprężonym powietrzem podczas uruchamiania hamulców. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:



Najnowsze wpisy

W zakres konserwacji wchodza, nastepujace czynnosci

W zakres konserwacji wchodzą, następujące czynności. a) utrzymywanie taboru i maszyn w czystości, b) sprawdzanie sprawności najważniejszych mechanizmów, c) smarowanie, d) kontrolowanie ciśnienia w oponach, e) sprawdzanie stanu wszelkiego rodzaju zabezpieczeń. Czynności te przeważnie wykonuje kierowca lub operator z pomocnikiem. Przegląd okresowy jest to kontrola stanu określonych części maszyny w celu sprawdzenia, czy znajdują się […]

Instalacje impulsowe

Istotną niedogodnością w razie stosowania półautomatycznych lub automatycznych instalacji centralnego smarowania o nieregularnym działaniu (zwłaszcza uruchamianych wskutek zmian temperatury rury wydechowej silnika lub zmian podciśnienia w rurze ssącej) jest trudność uzyskania dostatecznie wysokiego ciśnienia tłoczenia oleju. Ponadto tego rodzaju instalacje impulsowe są dość delikatne i trudne do regulacji. Zwykłe instalacje centralnego smarowania System VOGEL jest […]

Pochylenie wewnetrznej strony jezdni nie zmienia sie

Pochylenie wewnętrznej strony jezdni nie zmienia się. Kolejność postępowania jest następująca: 1) na pewnym odcinku przed rozpoczęciem rampy podnosi się zewnętrzne pobocze do pochylenia takiego, jak i pochylenie jezdni (na wysokośći) podniesienie krawędzi pobocza wykonuje się na krótkim odcinku przez zastosowanie pochylenia podłużnego 0,01 -7- 0,07, 2) krawędź zewnętrzna korony drogi zostaje podniesiona do wysokości […]

DevURL

Partnerzy serwisu: