Posted on 6 Sep 2019 In: Uncategorized

Walcowa zwolnica zewnętrzna

Walcowa zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia zębata, złożona z dwóch kół walcowych o uzębieniu zewnętrznym, z których małe odbiera napęd od półosi napędowej i przekazuje na duże koło połączone na stałe z piastą kola pędnego. Walcowe zwolnice zewnętrzne są najprostsze konstrukcyjnie i najtańsze, lecz zarazem i najmniej dogodne konstrukcyjnie, głównie z uwagi na duże zapotrzebowanie miejsca oraz trudności w zapewnianiu prawidłowego ułożyskowania kół zębatych. Walcowa zwolnica wewnętrzna jest to przekładnia zębata złożona z dwóch kół walcowych — małego, napędzającego o uzębieniu zewnętrznym oraz dużego, napędzanego o uzębieniu wewnętrznym. Wykonanie takie zmniejsza wydatnie zapotrzebowanie miejsca, ale nie eliminuje trudności w łożyskowaniu kół zębatych zwolnicy. Planetarna zwolnica zewnętrzna jest to prosta przekładnia planetarna, wbudowana w piaście kola pędnego od strony zewnętrznej. Read the rest of this entry »

Posted on 6 Sep 2019 In: Uncategorized

Graniczny kąt pochylenia nawierzchni

Graniczny kąt pochylenia nawierzchni (z lim), na której może stać nie przewracając się ciagnik gąsienicowy bez zawieszonych narzedzi, określa zależność: łg (a — Ck)/h. Graniczne położenie równowagi ciągnika stojącego na pochylości stanowi położenie, w którym pionowa poprzeczna płaszczyzna przeprowadzona przez środek ciężkości przechodzi przez tylne krawędzie nośnych powierzchni gąsienic. Graniczny kąt pochylenia obliczyć można z zależności łg lim (CP — a)/l, gdzie: odległość przednich krawędzi nośnych powierzchni gąsienic od płaszczyzny prostopadłej do nawierzchni drogi, przechodzącej przez geometryczną oś obrotu kół napędowych. Podlużna równowaga ciągnika gąsienicowego z narzędziami zawieszonymi w położeniu transportowym jest zachowana, jeżeli kąt pochylenia drogi nie przekracza wartości granicznej łg lim. Współrzędna środka ciężkości x charakteryzuje rozkład normalnych reakcji podloża na powierzchnie nośne gąsienic. Read the rest of this entry »

Posted on 5 Sep 2019 In: Uncategorized

Mechanizm otwierania klap zewnętrznych

Na wale B mechanizmu otwierania klap wewnętrznych są zaklinowane dźwignia, napędzana tłoczyskiem siłownika pneumatycznego, oraz dźwignia, połączona sworzniem z łącznikiem. Łącznik jest przegubowo połączony z dźwigniami rozpierającymi klap wewnętrznych. Klapy są zawiasami zawieszone na wale mechanizmu otwierania klap zewnętrznych A oraz na wale B. Obydwa wały są osadzone w łożyskach, przyspawanych do dolnych półek belki grzbietowej. Podczas zamykania klap dźwignie rozpierające przechodzą położenie martwe, co zapewnia właściwe zamknięcie i zabezpieczenie przed przypadkowym otworzeniem się klap. Read the rest of this entry »

Posted on 5 Sep 2019 In: Uncategorized

Hopper-dozatory 411Vb

W wagonie serii Fd do uruchamiania zasuw obrotowych służą cztery dźwignie, osadzone na wałkach otwierających zasuwy. Dźwignie do uruchamiania klap kierunkowych, przeznaczonych do rozdzielania podsypki na zewnątrz, do wewnątrz, na jedną stronę toru lub na całą szerokość torowiska, oraz dźwignie rynien przedłużających są umieszczone w dolnej części nadwozia. Wagony samowyładowcze są wyposażone w hamulec powietrzny i ręczny. Do miejsca robót kursują w składach wahadłowych, złożonych najczęściej z 15 wagonów. Hopper-dozatory 411Vb są samowyładowczymi wagonami lejowymi serii Fads, przystosowanymi do przewozu, samoczynnego wyładunku, dozowania oraz wyrównywania każdego rodzaju podsypki, używanej na normalnotorowych liniach kolejowych. Read the rest of this entry »

Posted on 5 Sep 2019 In: Uncategorized

Dozator

Dozator jest zawieszony na wieszakach, przegubowo połączonych z dźwigniami, które są zaklinowane na wale, wbudowanym w łożyskach ścian zsypu. Dozator opuszcza się w zasadzie pod wpływem własnego ciężaru, po zdjęciu haków transportowych z ramy podwozia. Podnoszenie lub opuszczanie (wyjątkowo) odbywa się za pomocą dwóch skrajnych siłowników pneumatycznych, pracujących niezależnie od siebie. Tłoczysko g siłownika jest połączone z wałem dozatora dźwignią, z którą współpracuje wieszak, przegubowo połączony z dźwignią.
Dźwignia ta jest zakończona wskaźnikiem, znajdującym się w szczelinie tablicy dozowania. Położenie wskaźnika reguluje się pokrętłem śruby regulacyjnej. Read the rest of this entry »

Posted on 5 Sep 2019 In: Uncategorized

Talboty

W wyjątkowych przypadkach mogą być również wykorzystane zwykłe węglarki lub platformy. Jednakże użycie tych wagonów znacznie przedłuża wyładunek podsypki, zwiększa zużycie robocizny i w konsekwencji niepotrzebnie podraża koszt wykonawstwa robót. Talboty są to dwu- lub czteroosiowe wagony z bocznymi klapami wyładunkowymi, o pojemności do 90 m3 i ładowności do 105 000 kg. Klapy boczne są zawieszone w górnej części pudła stalowego na zawiasach, w dolnej części są ryglowane specjalnymi zaczepami. Do przewozu podsypki na PKP są stosowane także Wagony lejowe z dolnym wysypem serii Fd oraz bardziej nowoczesne wagony samowyładowcze typu 411 Vb, tzw. Read the rest of this entry »

Posted on 5 Sep 2019 In: Uncategorized

Pociąg do przewozu przęseł torowych

Pociąg do przewozu przęseł torowych składa się z lokomotywy, wagonu ochronnego, odpowiedniej liczby kompletów wózków i platformy z hamulcem ręcznym, umożliwiającym zatrzymanie — w razie wypadku — oderwanej części pociągu. Masa własna platformy z hamulcem ręcznym jest dobierana dla danej linii w zależności od wymaganego ciężaru hamującego i przeważnie wynosi 25 000 kg brutto. Liczba kompletów wózków w składzie jest uzależniona od liczby przewożonych przęseł, tj. od dziennego przerobu pociągu zmechanizowanego. Pakiet przęseł 30-metrowych przewozi się na zespole wózków, złożonym z dwóch wózków z ławą pokrętną oraz z jednego wózka z ławą przesuwną. Read the rest of this entry »

Magazyn Floty samochodowej

Na lamach naszego magazynu prezentujemy szereg informacji zwiazanych z rynkiem flotowym samochodow w Polsce i na swiecie. Nasze publikacje kierowane sa do posiadaczy zarowno malych flot samochodowych jak i duzych firm flotowych na rynku, nie oznacza to natomiast iz droben firmy posiadajace jeden lub kilka aut firmowych.

Polecamy rowniez:

Najnowsze wpisy

Branża motoryzacyjna w Polsce wczoraj i dziś

Przemysł motoryzacyjny na przestrzeni lat, na każdym rynku przeżywał wzrosty i spadki sprzedaży, które wynikały nie tylko z preferencji i zamożności kupujących. Duże znaczenie dla poszczególnych rynków zbytu miały i mają upodobania, moda i przywiązanie marki. W Polsce szczególnie zauważalny był sentyment do rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie rzadko sprzedają się samochody producentów o wątpliwym rodowodzie […]

Urządzenia i sprzęt do budowy toru bezstykowego

Ogólna charakterystyka sprzętu do budowy i utrzymania toru bezstykowego. Budowa i utrzymanie toru bezstykowego wymagają użycia specjalnych urządzeń i sprzętu do przewozu, wyładunku i układania długich odcinków szyn w torze, spawania tych szyn oraz do właściwego utrzymania już ułożonego toru bezstykowego. Szyny przeznaczone do ułożenia w torze bezstykowym są zgrzewane w zgrzewalniach w odcinki długości […]

Jak dbać o samochód?

Kiedy kupuje się swój pierwszy własny pojazd na czterech kołach, dbanie o taki samochód jest czystą przyjemnością. Pucuje się go często, pastuje lakier, myje się, co najmniej raz tygodniu, aby nie był zakurzony… Po prostu robi się wszystko to, aby samochód pięknie wyglądał, cieszył oko, a także dawał przyjemność z jazdy. Dla większości mężczyzn dłubanie […]

DevURL

Partnerzy serwisu: