Przy promieniach łuków poziomych większych niż podane w tablicy (dla odpowiednich szybkości podstawowych) krzywe przejściowe nie są potrzebne, gdyż kierowca wozu może do zakreślania krzywej przejściowej wykorzystać dostatecznie szeroką jezdnię w łagodnym łuku. Krzywe przejściowe na drogach przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego są stosowane często i dla promieni większych niż Ro Krzywe przejściowe mogą być również stosowane, jako wprowadzenie optyczne w łuk, ponieważ nadają łukowi poziomemu łagodne zaokrąglenie. Umieszczenie krzywej przejściowej w łuku poziomym wymaga przesunięcia łuku zasadniczego o promieniu R do wewnątrz łuku o pewną wielkość. Normatywy na ustalenie dopuszczalnego przesunięcia krzywej przejazdu samochodu nie są dokładnie ustalone. Przy łukach płaskich, a więc gdy wielkości R wypadają małe, korzystając z będącej do dyspozycji szerokości pasa jezdni, samochód może zakreślić krzywą przejściową na łuku kołowym. Im mniejsze wypada teoretyczne przesunięcie R, tym łatwiej jest kierowcy samochodu utrzymać się w łuku kołowym bez wykształcenia krzywej przejściowej. Dla dróg dalekobieżnych, przeznaczonych do ruchu szybkiego o V nie przekraczającym 80 km/godz, można- przyjmować za graniczne R = 30 cm R mniejszego od tej wartości możemy nie wykonywać, gdyż są one mniejsze od szerokości opony koła samochodu ciężarowego. W takich przypadkach krzywe przejściowe są zbędne. [więcej w: mechanizm krzywkowy, inter auto otomoto, bmw e60 felgi ]