Wałek ma w górnej części wycięcie, w które osłona wałka giętkiego przymocowana jest z jednej strony do korpusu przekładni, a z drugiej — do korpusu reduktora. Walek giętki przekazuje napęd na wałek reduktora. Reduktor wycieraczki, umocowany pod deską rozdzielczą, składa się z przekładni ślimakowej oraz mechanizmu włączającego. Ślimacznica wykonana z brązu osadzona jest na wałku zaopatrzonym w korbe połączoną dwoma cięgłami z piórami wycieraczki. Mechanizm włączający składa się z zębatki i kółka zębatego, osadzonego na wałku raczki. Prawy koniec zębatki zagięty jest w dół i tworzy dwa zęby. Podczas ruchu zębatki w lewo, zagięty koniec zębatki chwyta ząbkami za czoło sprzęgła i pociąga wałek giętki, powodując rozłączenie wałka przekładni z wałkiem pośrednim (końcówka walka giętkiego osadzona jest suwliwie na wałku ślimaka). W okresie ruchu zębatki w prawo specjalna sprężyna unosi zagięty koniec zębatki, a wałek giętki pod działaniem sprężyny sprzęgającej przesuwa się poosiowo, wskutek czego zazębiają się polówki sprzęgła kłowego i wycieraczka zaczyna pracować. Rączka włączająca zaopatrzona jest w kołkowy zatrzask, który unieruchamia ją w dwóch położeniach roboczym i spoczynkowym. Rączkę włączającą obraca się przez przekręcanie przełącznika na desce rozdzielczej, połączonego z rączką włączającą za pomocą widełek, ślimacznica zaopatrzona jest w tzw. grzechotkę czyli urządzenie zabezpieczające mechanizm przed uszkodzeniem w razie nadmiernego obciążenia. Szpilka grzechotki wchodzi w kanalik w stalowej ślimacznicy. Jeżeli opór stawiany przez pióro jest zbyt duży (ponad 550 cm na osi korby), szpilka ściskając sprężynę wyskakuje z kanalika, odłączając w ten sposób wałek napędowy. Zabudowa wycieraczki. [podobne: taśmy transportujące, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek, Mechanik wśród części samochodowych ]