Wycieraczki elektryczne są na ogół bardzo lekkie, a ciężar kompletnej dużej wycieraczki do samochodu cieżarowego nie przekracza zwykle 1 k G. Budowa elektrycznego silnika za pomocą mechanizmu dźwigniowego napędza dwa pióra wychylające się przeciwbieżnie. Na ogół zapewnia się co najmniej dwie różne częstości wychyleń piór wycieraczki — wyposażając ją w nastawny opornik do zmieniania natężenia prądu zasilającego silnik. Dodatkowo stosuje się zwykle urządzenie zmuszające pióra do zatrzymywania się w położeniach skrajnych. Wycieraczka SL24, stosowana w samochodach osobowych, jak np. ZIM, M-20 Pobieda lub FSO Warszawa. Silnik bocznikowy prądu stałego poprzez przekładnie ślimakowa i mechanizm korbowy wprawia w ruch dwa pióra wychylające się przeciwbieżnie. Pióra wycieraczki Są osadzone poniżej dolnego obramowania przedniej szyby. Pomiędzy położeniami skrajnymi pióra przekręcają się o katy 103. . . 1080. Wycieraczka może pracować z dwoma różnymi częstościami wychylania się piór. Podczas zasilania z instalacji 12 V, po ustawieniu na niską częstość uzyskuje sie około 26 wychyleń piór na minute (w obie strony), a po przestawieniu na wysoką częstość 45. . .50 wychyleń na minutę. Częstość wychylania się piór wybiera się przez włączenie lub wyłączenie dodatkowego opornika w obwodzie wzbudzenia silnika. Pióra wycieraczki zatrzymywane są w określonym położeniu za pomocą krzywki osadzonej na wałku napędowym piór i dodatkowej pary styków. Po wyłączeniu wycieraczki silnik jej pracuje nadal aż do chwili, kiedy krzywka rozewrze dodatkowe styki. W chwili tej pióra wycieraczki znajdują się w skrajnych położeniach i nie przesłaniają pola widzenia kierowcy. Bimetalowy bezpiecznik 4 A, włączony w obwód silnika, przerywa przepływ prądu, jeżeli tylko natężenie prądu zasilającego silnik przekracza 4. . .6 A. [patrz też: taśmy transportujące, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]