width=300W latach 2006-2007 przemysł transportowy przechodził największy boom. Obecnie nie przewiduje się bardzo optymistycznych prognoz perspektywy rozwoju transportu. Obawy o przyszłość i niepewna gospodarka to główne aspekty przedstawiane przez respondentów. Wśród ich opinii przeważają głosy, że nieprędko jak w ogóle powtórzy się pęd gospodarczy sprzed 5 laty. Wskaźniki koniunktury, które wyrażają istniejące i przyszłe tendencje w przewozach, czyli podstawowej działalności przedsiębiorstw transportowych pozwalają odzwierciedlić sytuację tych firm działających w kraju. Po głębokim kryzysie w latach 2008-2009 ogólny trend wskaźnika można zmienił się pozytywnie i powoli można dopatrywać się zmian, które nastrajają optymistycznie. Wskaźniki koniunktury polskich przedsiębiorstw transportowych wykazują silne cechy sezonowości. To znaczy, ze ich wyniki nie tylko zmieniają się rocznie, ale także ich wielkość zależy od sezonu. W przedsiębiorstwach transportowych najgorsze wyniki finansowe obserwuje się w 1 i 4 kwartale roku. Pierwszy kwartał 2012 r. przyniósł spadek wartości z 15, 0 w 1 kwartale 2011 r. do -26,2.  To przesądza o pogorszeniu się koniunktury w transporcie. Mimo niezbyt optymistycznych danych w ocenie respondentów 2 kwartał 2012 przedstawia się dość optymistycznie. Mniej niż dotychczas firm przewiduje dalsze pomniejszanie się wielkości przewozów, a więcej zakłada, że wielkość przewozów zwiększy się. Oprócz wskaźnika koniunktury, istotnymi miernikami badań nad funkcjonowaniem przedsiębiorstw przewozowych są wskaźniki: kondycja ekonomiczna i zdolność przewozowa. Pierwszy obliczany jest na podstawie ogólnej i finansowej sytuacji w przedsiębiorstwach. W I kwartale 2012 roku wskaźnik ten utrzymywał się na poziomie -32, 9 i był niższy niż w poprzednim, co wskazuje, że więcej firm odczuwało w tym kwartale pogorszenie sytuacji ogólnej, i finansowej. Koniunktura odzwierciedla warunki i zdarzenia, mające wpływ na dany stan rzeczy. Charakter tego wpływu decyduje, czy koniunktura jest dobra czy też zła. W środowisku transportowym jest wynikiem istnienia i oddziaływania różnych czynników, kształtujących sytuację na rynku transportowym. Decyduje o niej między innymi: podaż i popyt, ceny paliw, koszty prowadzenia działalności przewozowej, konkurencja wśród przewoźników i inne czynniki, które również mają wpływ. [hasła pokrewne: otomoto krotoski cichy, malowanie felg motocyklowych, bmw warszawa otomoto ]