Zależnie od wykonania zespołu zaworów, pióra wycieraczki mogą wychylać się w granicach 60. . .1000 albo 100. . .1800, przy czym kąt pomiędzy położeniami skrajnymi reguluje sie dokładnie przez przesuniecie ruchomych sworzni zabieraka, osadzonych na zębatce. Sworznie te uruchamiają przełącznik sterujący, umieszczony w pokrywie, w chwilach kiedy pióra wycieraczki osiągają położenia skrajne. Kąt wychylania się piór zmniejszyć można również przez zastosowanie zderzaka ograniczającego skok tłoczków. Przełącznik sterujący umożliwia dopływ sprężonego powietrza do cylinderka, którego tłoczek w danym okresie wymusza ruch piór, a jednocześnie pozwala na uchodzenie do otoczenia powietrza z drugiego cylinderka przez wydrążony wałek napędowy pióra wycieraczki. Wycieraczki takie wykonywane są w dwóch wersjach o regulowanej i nieregulowanej częstości wychyleń piór. Wycieraczka, której częstoś wychyleń może być regulowana, ma specjalny dławik, służący do zwiększania lub zmniejszania dopływu. Na swobodnym końcu walka napędowego pióra wycieraczki zakłada się dźwignię do ręcznego przesuwania pióra z wycierakiem. Włączanie i wyłączanie wycieraczki odbywa się za pomocą nadciśnieniowego wyłącznika. Dopuszczalne ciśnienie robocze sprężonego powietrza około 5 kG/cm2. Przy ciśnieniu roboczym 5 kG/cm2 moment obrotowy na piórze wynosi około 75 cm/G. Ciężar własny wycieraczki około 1 kG. Wycieraczka mechaniczna. Najprostsza w działaniu jest wycieraczka mechaniczna, napędzana przez wał rozrządu za pomocą walka giętkiego. Wycieraczkę taką z reguły zaopatruje się w sprzęgło pozwalające na odłączanie jej mechanizmu od wałka giętkiego. Wycieraczki mechaniczne są stosunkowo tanie, lecz mało wydajne i zawodne w działaniu. Spotyka sie je prawie w małych samochodach osobowych. Wycieraczka mechaniczna SL17 (samochodu MOSKWICZ) składa się z przekładni osadzonej na kadłubie silnika i napędzanej przez wał rozrządu, giętkiego walka, reduktora, mechanizmu korbowego połączonego z reduktorem oraz piór z wycierakami. Kolo zębate wyfrezowane na wale rozrządu napędza kolo zębate osadzone na wałku przekładni, [przypisy: szyby samochodowe, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]