Amerykanie znani są na świecie z zamiłowania do rzeczy dużych. Cenią duże domy, ogrody, lubią otaczać się gromadą przyjaciół, są przywiązani do dużych porcji jedzenia. Podobną tendencję wykazują przy zakupie samochodów.  Amerykanie kochają przestrzeń, więc wybierają samochody duże, w których zmieści się rodzina lub przyjaciele, auta idealne na długie wyprawy. Amerykanie nie kupują małych samochodów, o czym boleśnie przekonał się producent autka SMART, który sprzedaje w tym kraju zaledwie około 5000 egzemplarzy rocznie. Przyzwyczajeń Amerykanów nie zmieni niecodzienna karoseria, czy możliwości, jakie oferuje europejski maluch. Koncern przyznaje, że samochód SMART wszedł na rynek za oceanem z fatalną promocją i przez 3 lata praktycznie nie był reklamowany w amerykańskiej prasie i telewizji. Spowodowało to brak zainteresowania klientów, a co gorsze nierozpoznawalność modelu przez amerykańskiego nabywcę. Klient nie ma wiedzy na temat zalet niewielkiego auta, ma trudności z dotarciem do informacji technicznych, jak choćby moc silnika, maksymalna prędkość, czy przyśpieszenie. Koncern stawia na zmianę akcentów kampanii promocyjnej i odwołuje się do realiów amerykańskiego kryzysu. Przedstawiciele producenta uważają, że kryzys spowodował podwyżkę cen paliw w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej i wymusił na mieszkańcach oszczędności. Nowa kampania odwołuje się do niskiego zużycia paliwa, a więc do ekonomiczności auta. Małe auto spala niedużo, więc użytkownik mniej wydaje na paliwo i może więcej jeździć, czuje, że nic nie ogranicza jego swobody przemieszczania się. Nowy system sprzedaży przewiduje również leasing dla modeli benzynowych i elektrycznych, co zwraca uwagę Amerykanów wrażliwych na kwestię ochrony środowiska. Nie wiadomo, że takie działania wystarczą, aby przekonać amerykańskich konsumentów do kupowania mniejszych samochodów. Wydaje się, że Amerykanie nie zmienią szybko swoich upodobań i nie przesiądą się mniejszego pojazdu – za bardzo kochają poczucie przestrzeni w samochodzie. [patrz też: fotelik samochodowy, foteliki samochodowe, motoryzacja samochody ]